|
کدخبر: 50014

وزیر صمت: تهران - اسلام‌آباد خواستار رفع موانع تجارت شدند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع گسترش مناسبات تجاری بین تهران- اسلام آباد از سرفصل‌های مذاکره با مشاور نخست وزیر پاکستان قرار داشت و براساس آن ۲ طرف خواستار رفع موانع تجارت بین ایران و پاکستان شدند.

گسترش‌نیوز : «رضا رحمانی» در این دیدار عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و صنعت با وی، به ضرورت رفع موانع تجاری و تسهیل تجارت اشاره کرد و خواستار سرمایه‌گذاری مشترک فعالان اقتصادی ۲ کشور به‌ویژه در استان‌های همجوار شد.

وزیر صنعت کشورمان در این دیدار بر لزوم فعال‌سازی کمیته مشترک ایران و پاکستان تاکید کرد و گسترش گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی را یکی از راه‌های توسعه مناطق مرزی برشمرد.

برپایه این گزارش، تبادل هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ۲ کشور و همکاری در زمینه تولید مشترک از دیگر موضوعات مورد تاکید وزیر صنعت در دیدار با مقام پاکستانی بود.

پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به چشم‌انداز دستیابی به حجم پنج میلیارد دلاری مناسبات تجاری بین ایران و پاکستان تا سال ۲۰۲۱، ابراز امیدواری کرد که با برقراری روابط بانکی و نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد این مهم محقق شود.

عمران خان نخست وزیر پاکستان دیروز (یکشنبه) به ایران سفر کرد و امروز مورد استقبال رسمی دکتر روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان قرار گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها