|
کدخبر: 49437

رحمانی: بانک‌ها در ستاد تسهیل حضور قوی داشته باشند

وزیر صمت گفت: بانک‌ها و وزارت اقتصاد برای سال رونق تولید باید حضور قوی در ستاد تسهیل داشته باشند و به چرخه تولید کمک کنند.

گسترش‌نیوز: «رضا رحمانی» دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به افزایش اهمیت این ستاد، افزود: به اصلاح تعداد زیادی از قوانین برای حل مشکلات نیاز نیست، زیرا در برخی موارد با اصلاح ۲ یا سه مورد از قوانین، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد ستاد تسهیل باید از دستگاه‌های دیگر همچون قوه قضاییه نیز برای حضور در جلسات دعوت کند.

وزیر صنعت رونق تولید را متقاوت با احیای واحدهای بحرانی دانست و ادامه داد: بخشی از واحدهای تولیدی مشکلی ندارند اما باید در کنار حل مشکلات واحدهای بحرانی، زمینه توسعه و اشتغال واحدهای فعال را فراهم کنیم.

وی اعلام کرد: طبق برنامه، گروه هایی از وزارتخانه به استان‌ها سفر می‌کنند تا به تشویق و توجیه مسئولان و ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید استانی بپردازند.

** بهبود جایگاه ستاد تسهیل

رحمانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی برای بهبود جایگاه ستاد تسهیل تاکید و اضافه کرد: در اجرای مصوبه‌ها مشکلاتی وجود دارد، همچنین در حوزه‌های مدیریتی، بازار، فناوری و غیره در بخش خصوصی مشکلاتی داریم که نیروهای با تجربه در ستاد تسهیل می‌توانند در این زمینه‌ها به تولیدکنندگان کمک کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: وزارت صنعت با تخلف همراهی نمی‌کند اما فضای ستاد تسهیل باید به گونه‌ای باشد که صنعتگران آنجا را مامن خود بدانند.

** لزوم فراهم‌سازی بسترهای لجستیکی

این مسوول درباره توسعه تجارت نیز با تاکید بر اهمیت فراهم کردن امکانات لجستیکی افزود: اگر صادرات میوه اهمیت دارد، باید امکانات حمل‌ونقل و نگهداری، بسته‌بندی و غیره را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: بانک‌ها و وزارت اقتصاد برای سال رونق تولید باید حضور قوی در ستاد تسهیل داشته باشند و به چرخه تولید کمک کنند.

حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش‌های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است.

بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.

سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال ۱۳۹۶ نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.

امسال نیز سال «رونق تولید» نام دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها