|
کدخبر: 49282

مصاحبه اختصاصی گسترش‌نیوز در آستانه فاینکس ۲۰۱۹؛

معاون وزیر صمت: به نظر من بورس در مدیریت تحریم‌ها به معدن کمک کرد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن تجارت: به نظر من بورس در موضوع تنظیم بازار و مدیریت تحریم‌ها خیلی به معدن کمک کرداگر عملکرد بورس بانک و بیمه برای مردم معدن‌کاران و کارخانجات معدنی آشکار تر شود کارشان راحت‌تر می‌شود. وقتی ابعاد یک مطلبی در نمایشگاه شکافته شود، بحث و بررسی شود و به نمایش گذاشته شود و مردم اطلاعاتشان بیشتر شود طبیعتا این موضوع می‌تواند در اثر بخشی و موفقیت موضوعات مختلف موثرتر باشد.

گسترش‌نیوز : نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ، یکی از مهمترین رویداد‌های بین‌المللی است که هر ساله در ایران برگزار می‌شود. دوازدهمین دوره این نمایشگاه بین‌المللی دوم اردبهشت‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. از کشور‌‌های بلغارستان، اتریش، عمان، انگلستان، سوریه، روسیه و آلمان شرکت‌ها و سرمایه‌‌گذارانی در این رویداد بین‌المللی حضور پیدا خواهند کرد و آخرین دستاورد‌های خود را به نمایش می‌گذارند. نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه توانسته است طی ۱۱ دوره برگزاری تاثیرات زیادی بر فرهنگ سرمایه‌گذاری کشور داشته باشد؛ ضمن اینکه این رویداد در راستای شناساندن بخش‌های مختلف اقتصادی به همدیگر موفق عمل کرده است.ارتباط بین معدن و صنایع معدنی با بورس یکی از موضوعات بسیار مهمی است که می‌تواند پیشرفت و ارتقای صادرات را برای کشور به ارمغان بیاورد. هرچند که انتقاداتی به بورس و عملکرد آن وارد می‌شود و برخی از آن‌ انتقادات به حق است اما در این موضوع خاص یعنی تنظیم بازار به درد مملکت خورد و سرجمع بورس در این موضوع( تنظیم بازار) عملکرد مثبتی داشته است.

جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن تجارت در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز در ارتباط با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: اگر عملکرد بورس بانک و بیمه برای مردم، معدن‌کاران و کارخانجات معدنی آشکار و شفاف‌تر شود کار این گروه راحت تر می‌شود.

بحث و بررسی، اثر بخشی و موفقیت

وی در ارتباط با دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه افزود: اگر در نمایشگاه موضوعات مربوط به بورس بررسی شود، وقتی ابعاد یک موضوعات مختلف مثلا معدنی در نمایشگاه شکافته شود، بحث و بررسی شود و نتایج آن به نمایش گذاشته شود و مردم اطلاعاتشان بیشتر شود طبیعتا این موضوع می‌تواند در اثر بخشی و موفقیت موضوعات مختلف موثرتر باشد.

ارتباط بین بورس و صنایع معدنی

وی در ارتباط با این پرسش که ارتباط بین بورس و صنایع معدنی را چطور ارزیابی می‌کنید، آیا این ارتباط تا کنون برقرار شده است یا خیر، گفت: به نظر من بورس در موضوع تنظیم بازار و مدیریت تحریم‌ها خیلی به معدن کمک کرد اگر مکانیزیمی به نام بورس وجود نداشت شاید تنظیم بازار به خصوص در ارتباط با فولاد و فلزات غیر آهنی به این راحتی امکان‌پذیر نبود.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز خبر داد؛ حضور بیش از ۳۱۳ شرکت جهانی در Finex2019

انتقاداتی به بورس وارد است

سرقینی در ادامه بیان کرد: هرچند که انتقاداتی به بورس و عملکرد آن وارد می‌شود و برخی از آن‌ انتقادات به حق است اما در این موضوع خاص یعنی تنظیم بازار به درد مملکت خورد و سرجمع بورس در این موضوع( تنظیم بازار) عملکرد مثبتی داشته است.

بیشتر بخوانید:

شعار نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۹؛ مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر

namayeshgahbors3424.jpg

حضور بورس در معدن و صنایع معدنی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن تجارت در ادامه موضوع حضور بورس در صنایع معدنی را این‌گونه بیان کرد: این‌که ما می‌گوییم بورس در تنظیم بازار به ما به عنوان مسئولان تنظیم بازار در وزارت صنعت معدن و تجارت کمک کرد این به این معنی نیست که به ایرادات بورس توجه نداریم اما نباید از نظر دور داشت که بورس به وزارت صنعت معادن و تجارت و ستاد تنظیم بازار کمک کرد که بازار فلزات آهنی و غیر آهنی تنظیم شود.

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت به عنوان حامی رسانه‌ای فاینکس ۲۰۱۹ انتشار دهنده اخبار این رویداد بین‌المللی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد؛ فرهنگ‌سازی بازار سرمایه، نقش اصلی فاینکس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها