|
کدخبر: 46698

موج هیجانی خرید خودرو فروکش کرد

ئیس ­­اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه خودرو سازان به صورت سلیقه‌ای محصولات خود را قیمت‌گذاری می‌کنند، گفت: درخواست ما از خودروسازان کاهش نرخ پایه خودرو است.

گسترش نیوز - سعید موتمنی با اشاره عدم عرضه خودرو به بازار از سوی شرکت‌های تولید‌کننده از ۱۶ بهمن ماه افزود: این رفتار خودروسازان، ­ سبب افزایش ۱۲ تا ۴۰ میلیون تومانی نرخ خودرو در بازار شد در حالی که نرخ ارز تغییری نکرده و مشکلی هم در کشور رخ نداده بود.

irankhodro001.jpeg

وی دلیل بسته شدن ورودی خودرو به بازار را افزایش نرخ خودرو در بازار دانست و ادامه داد: با توجه به تعیین­ ۵ درصد زیر نرخ بازار­، شرکت‌های خودورساز سبب افزایش نرخ در بازار شدند و پس از آن نرخ شرکتی خودرو را اعلام کردند.

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به آرام بودن شرایط بازار در مقایسه با دو هفته گذشته افزود: هم اکنون موج هیجانی که هفته گذشته برای خرید خودرو در بازار خودرو رخ داد، فروکش کرده است و افرادی که به نیت افزایش قیمت، خودرو خریداری کرده بودند بطور قطع با کاهش نرخ خودرو متضرر خواهند شد، زیرا امروز عرضه خودرو به بازار از شرایط بهتری نسبت به دوهفته گذشته برخوردار است.

موتمنی با بیان اینکه درخواست ما از خودروسازان کاهش نرخ پایه خودرو است گفت: باید آنالیز نرخ تولید خودرو مشخص ­و پس از آن نرخ نهایی اعلام شود.

وی نرخ فعلی ­۲۰۶ تیپ ۲ را درحال‌حاضر ۷ میلیون بیشتر از تاریخ ۱۵ بهمن ماه دانست و ادامه داد: اگر نرخ این خودرو که در تاریخ ۲۶ دیماه­­ ۵۶.۵ اعلام شده بود امروز هم با همین نرخ در شرکت عرضه شود بطور قطع با نرخ مناسب نیز به‌دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

منبع: صداوسیما

ارسال نظر