|
کدخبر: 46142

معاون وزیر کشاورزی در گفت‌وگو با «گسترش‌‌نیوز» مطرح‌کرد؛

مهمترین دغدغه زراعت کشور در سال ۹۸

معاون وزیر کشاورزی گفت: با توجه به تحریم‌‌های ظالمانه علیه ایران باید هوای کشاورزان را داشته باشیم و بیشتر توجه کنیم تا مشکلی برای سال آینده کشاورزان پیش نیاید.

گسترش‌نیوز: یکی از مهم‌ترین معاونت‌های وزارت جهاد و کشاورزی زراعت است. این معاونت از آنجایی که با معاش مردم سروکار دارد از جمله مهم‌ترین بخش‌های دولت محسوب می‌شود.

abaskeshavarz34.jpg

گندم، شکر، کلزا سه موضوعی است که معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی از آن به عنوان سه موفقیت مهم خود در سال ۹۸ یاد می‌کند و معتقد است هیچ دغدغه جدی در امر زراعت کشور در سال ۹۸ کشور وجود ندارد. تنها تحریم‌های یک جانبه علیه ایران باید مدیریت شود و کشاورز به عنوان مهم‌ترین بخش در صنعت کشت مورد حمایت قرار گیرد.

مهمترین دغدغه زراعت کشور در سال ۹۸

عباس کشاورز، معاون وزیر در امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین دغدغه وزارت جهاد کشاورزی در بخش زراعت برای سال ۸۹ را چه می‌‌دانید، بیان‌‌کرد: در رابطه با شرایط مربوط به زراعت کشور، اقدامات و تدارکات تهیه بذر، کود‌‌شیمیایی، تجهیزات ماشینی و مکانیزاسیون مشکلی وجود ندارد و همه چیز به حمد خدا برای سال آینده روبه‌راه است و شکل کلی ما هیچ دغدغه جدی در بخش زراعت برای سال ۹۸ نداریم. در سال ۹۲ کمتر از ۵۵ درصد از کود کشاورزی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌‌شد و در‌‌حال‌‌حاضر ۸۱ درصد از کود مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل تولید می‌شود. اما با توجه به تحریم‌‌های ظالمانه علیه ایران باید هوای کشاورزان را داشته باشیم و بیشتر توجه کنیم تا مشکلی برای سال آینده کشاورزان پیش نیاید.

افزایش تولید؛ نخستین موفقیت معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی

معاون وزیر در امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط وضعیت کشاورزی ایران در گفت‌‌و گو با گسترش‌‌نیوز اظهار‌‌کرد: نخستین و مهم‌ترین اقدام معاونت زراعت جهاد کشاورزی در امسال این‌‌است که علیرغم کاهش بارندگی، خودکفایی گندم نه تنها حادث شد بلکه یک میلیون تن افزایش تولید گندم در ایران داشتیم. درصد خود‌‌‌اتکایی کشور در تولید گندم از ۶۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۰۵ درصد در امسال افزایش یافته است. خود‌‌‌اتکایی کشور در تولید گندم با کاهش ۴۶۰ هزار هکتاری سطح زیر‌کشت و افزایش بهره‌‌وری و عملکرد در واحد سطح حاصل شده است.

رکورد تولید شکر؛ دومین موفقیت معاونت زراعت جهاد کشاورزی

وی افزود دومین و یکی از مهم‌ترین موفقیت‌‌های معاونت زراعت در سال ۹۷؛ رکورد تولید شکر در کشور است. در سال ۹۲ خود‌‌‌ اتکایی در تولید شکر ۴۹ درصد بوده این رقم در‌‌حال‌‌حاضر به ۹۱ درصد ارتقا یافته است.

هفت برابر شدن تولید کلزا؛ سومین موفقیت معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی

کشاورز در آخر خاطر نشان‌کرد: امسال بیش از ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور، زیر کشت گیاه کلزا رفته است. سومین موفقیتی و یکی از با اهمیت‌ترین موضوعاتی که توانستیم آن را به انجام برسانیم ۷ برابر شدن تولید دانه کلزا نسبت به سه سال قبل بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها