|
کدخبر: 45569

جلسه ستاد تنظیم بازار برای کاهش نرخ‌ها؛

رحمانی: بازار با بخشنامه اصلاح نمی‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازار با بخشنامه اصلاح نمی‌شود، تصریح کرد، باید با روش‌های علمی به این حوزه ورود کرد.

گسترش‌نیوز : «رضا رحمانی» در جلسه امروز(سه شنبه) ستاد تنظیم بازار افزود: باید تصمیم‌های لازم به سرعت توسط این ستاد اتخاذ شود و اگر نیاز بود شبانه روزی کار کنیم تا برای مردم مشکلی پیش نیاید.

وی به وضعیت کنونی بازار گوشت و مرغ اشاره کرد و گفت: باید درباره کالاهای پرمصرف همچون گوشت و مرغ تصمیم‌های شفاف و روشنی گرفته شود تا مطمئن شویم در ۲ ماه آینده با مشکلی مواجه نیستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با اجرای تصمیم‌های ستاد تنظیم بازار در آینده قیمت‌ها تعدیل خواهد شد، تاکید کرد: در بحث نظارت مردم باید احساس کنند که با متخلف به طور جدی برخورد می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، معنی برخورد، اعلام آمار پنج هزار نفری از تشکیل پرونده‌ها نیست، بلکه ممکن است ۲ پرونده تشکیل شود اما باید برای تخلف‌های اساسی باشد.

تشدید نظارت‌ها در بازار

رحمانی از تاکید به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای تشدید نظارت‌ها خبر و ادامه داد: در موقعیت هایی باید از مکانیزم بازار برای کنترل و نظارت استفاده کرد؛ همچنین در مواردی، برخی طمع‌ کاری می‌کنند که باید ورود کنیم؛ البته این ورود باید محسوس باشد.

پیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، آذرماه امسال ۳۶ هزار و ۱۱۴ مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در سراسر کشور انجام شد که تشکیل ۸۵۱ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۵ میلیارد ریال و ارسال آنها به مراجع قضایی را به همراه داشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر