|
کدخبر: 43730

جدیدترین ساخت بنز را بشناسید

جی پاور که بیشتر به‌خاطر تیونینگ محصولات بی‌ام‌و شناخته می‌شود، این‌بار به سراغ سدان اسپرت مرسدس بنز AMG E63S رفته و قدرت این مدل را تا نزدیک ۸۰۰ اسب‌بخار ارتقا داده است.

گسترش نیوز - اوایل سال جاری میلادی بود که برابوس (Brabus) از کیت تقویت خود برای مرسدس بنز AMG E63S رونمایی کرده بود که نصب آن روی این مدل، توانایی‌های این خودرو را در هر یک سوپر اسپرت ارتقا می‌داد.

benz.png

در پاسخ به برابوس، جی پاور (G-Power) نیز در یکی از جدیدترین پروژه‌ها به سراغ این خودرو رفته تا قدرت ۶۰۳ اسب‌بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون‌متری E63S را که از نظر تیونرها کافی نیست، افزایش دهد. انجام این کار برای جی پاور چندان سخت نیست چون این شرکت چندی پیش از کیت تقویت مشابهی برای مرسدس AMG C63 S رونمایی کرده بود که قدرت پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 این خودرو را ۱۸۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتون‌متر افزایش می‌داد. به این ترتیب جی پاور توانسته بود C63 S کوچک را با قدرت ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون‌متر تبدیل به یک خودروی سوپر اسپرت کند. برگردیم به E63 S جدید جی پاور که حالا با قدرت ۷۸۹ اسب بخاری خود می‌تواند در ۳.۱ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده و سپس تا بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به شتابگیری ادامه دهد. این اعداد و ارقام شگفت‌انگیز به کمک کیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جی پاور به دست آمده‌اند. جی پاور در قدم نخست نرم‌افزار جدید خود با نام Performance Software V3 را روی واحد کنترل الکترونیکی موتور خودرو نصب کرده است. مزیت این نرم‌افزار در این است که تاثیر منفی روی دوام و کارکرد پیشرانه ندارد و همچنین به‌سادگی قبل می‌توان در صورت خرابی، پیشرانه را عیب‌یابی کرد. در قدم بعدی به تغییرات سخت‌افزاری می‌رسیم، جایی که تیونر از یک جفت توربوشارژر جدید استفاده کرده که بدنه‌ی اصلی آن‌ها با فناوری CNC تولید شده‌اند و توربین‌ها نیز دارای شکل آیرودینامیک‌تری هستند تا راندمان بالاتری داشته باشند. تغییر دیگر نیز به سیستم اگزوز بر می‌گردد که از یک ست اگزوز اسپرت از جنس فولاد ضدزنگ و مبدل کاتالیستی جدیدی تشکیل شده است. با نگاهی به ساخته‌ی جدید جی پاور هم توجه‌تان به رینگ‌های ۲۱ اینچی جدید این خودرو با نام هاریکن RR جلب خواهد شد که سطح آن‌ها با الماس، ماشین کاری شده است. تغییرات ظاهری دیگر محدود به حاشیه‌ی مشکی رنگ پنجره‌های جانبی، اسپویلر عقب، نوشته‌های بیرونی مشکی رنگ و قاب آینه‌های جانبی مشکی رنگ هستند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها