|
کدخبر: 43682

در حاشیه نمایشگاه simex ۲۰۱۹ کرمان مطرح شد:

گشایش بانک اکتشاف معادن تسهیل‌گر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بدون تردید رونمایی از این سامانه بانک اکتشاف معادن می‌تواند در زمینه اکتشاف مواد معدنی به ما کمک کند.

گسترش‌نیوز: نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین فولاد، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با رویکرد ضرورت انقلاب در اکتشاف سنگ‌آهن، در حالی امروز ۲۵ دی‌ماه در کرمان برگزار می‌شود که فعالان معدنی بر این باورند که باید برای فرآوری ذخایر سنگ‌آهن هماتیت در کشور تلاش کرد.

simex-smt.jpg

مهدی حسینی‌نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان به‌دلیل داشتن ذخایر غنی سنگ‌آهن هماتیت، اقدام به تاسیس کارخانه‌های فرآوری این سنگ‌آهن، کرده است. در حال‌حاضر افزون بر ۳۲ میلیون تن کنسانتره، ۲۸ میلیون تن گندله، ۱۱میلیون تن آهن اسفنجی و ۱۱ میلیون تن شمش آهن در استان وجود دارد که تحول بزرگی در زمینه خودکفایی صنعت فولاد در کشور ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین فولاد، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در کرمان، بیان کرد: ما امیدواریم که برگزاری این نمایشگاه بتواند تاثیر قابل توجهی در فرآوری سنگ‌آهن هماتیت در کشور ایجاد کند. وی در ادامه بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور برنامه‌ریزی شده که قرار است ۱۰ میلیون تن از این حجم در استان کرمان تولید شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه کرمان به‌زودی به یکی از قطب‌های فولاد کشور تبدیل خواهد شد، افزود: کارخانه‌های فرآوری سنگ‌آهن در کرمان، پیشرفت فیزیکی قابل توجهی کرده‌اند و به‌زودی بهره‌برداری خواهند شد. این نمایشگاه‌ها می‌توانند این فرصت را برای معادن استان‌های همسایه ایجاد کنند که نیازهای اولیه کارخانه‌های فولاد در کرمان را شناسایی و برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی کنند.

madan2018-01.jpg

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به گشایش بانک اکتشاف معادن در استان کرمان، بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال از سامانه بانک اکتشافی معادن در استان رونمایی شود. بدون تردید رونمایی از این سامانه می‌تواند در زمینه اکتشاف مواد معدنی به ما کمک کند.

حسینی‌نژاد خاطر نشان کرد: بسیاری از معادن هماتیت در کشور تعطیل شده‌اند، درصورتی که با تاسیس یک کارخانه فرآوری می‌توان از این ذخایر بهره گرفت. استان‌های هرمزگان، زنجان و کرمان دارای ذخایر قابل توجهی از سنگ‌آهن هماتیت در کشور هستند و نباید به‌سادگی از این منابع گذشت.

گفتنی است نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین فولاد ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با هدف تولید اقتصادی، ارتقاء کیفیت، توسعه زنجیره ارزش از امروز ۲۵ در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی جنوب شرق (کرمان) با حضور صاحبان تجهیزات و صنایع معدنی آغاز به کار کرد و تا تا ۲۸ دی‌ماه در کرمان دایر است.

پایگاه خبری گسترش‌نیوز، موسسه مطبوعاتی صمت، روزنامه روزگار معدن حمایت رسانه‌ای این رویداد را بر عهده‌دارند. ویژه‌نامه تخصصی نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین فولاد ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته امروز در ۳۲ صفحه به‌صورت سراسری در بین بازدیدکنندگان و غرفه داران این رویداد معدنی توزیع می‌شود.

منبع: روزگار معدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها