|
کدخبر: 43666

وزیر صمت در جمع صنعتگران:

افزایش نرخ ارز جلوی قاچاق را گرفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست استفاده از پول ملی در تجارت برنامه کلان جامعه است.

گسترش‌نیوز: رضا رحمانی شامگاه دوشنبه در جمع صنعت‌گران در شهرستان گمیشان اظهارکرد: سیاست استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری با کشورهای مختلف از سیاست‌های کلان است که دنبال می‌کنیم.

rahmanismt.jpg

وی تصریح کرد: در آستانه چهل سالگی در حوزه تولید، معادن و در حوزه صادراتی برنامه جامعه‌ای در نظر گرفته شده و با توجه به تحریم‌هایی که داریم روی حوزه فرصت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ میلیارد دلار از کالاهایی که وارد کشور می‌شود تفکیک کردیم که ساخت داخل شود و هر یک‌هزار دلار ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌شود و این قابل حصول است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های ویژه‌ای تعریف کردیم که با توجه به همسایگی با ۱۵ کشور از ظرفیت همسایگان استفاده کمی شده و ما تاکنون تنها ۲ درصد از این ظرفیت استفاده کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه ویژه، همه استان‌ها را در نظر گرفته‌ایم و از ظرفیت و ظرفیت مناطق استفاده می‌شود.

رحمانی با اشاره به اینکه باید تولید کشور حفظ شود، افزود: ازهمه ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم و در این مسیر برای حفظ تولید در کشور از تولیدکنندگان حمایت خواهیم کرد.

رحمانی با اشاره به سیاست کلان استفاده از پول ملی در تجارت بین‌المللی گفت: این سیاست با ترکیه و روسیه در حال انجام است و کشورهای زیادی هستند که به دنبال تجارت با پول ملی خود هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت: این افرایش یک فرصت هم برای تولید ما بود چرا که هم جلوی قاچاق را گرفت و هم فرصتی ایجاد کرد تا کالاهای مازاد را به نرخ مناسب صادر کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها