|
کدخبر: 43644

خودروهای ملی به‌روز؛ انتظار مردم از خودروسازها

در روزهایی که صنعت خودرو با چالش های زیادی مواجه شده، لازم است تا به توانمندی های خودروسازان در داخلی سازی قطعات و تولیدات، بیش از پیش توجه شود و این اقدامات گسترش پیدا کند.

گسترش نیوز - سومین نمایشگاه خودرو تهران هر چند کم فروغ برگزار شد اما برای کسانی که صنعت و بازار خودرو را با دقت بیشتری دنبال می کنند، یک پیام امیدوار کننده داشت.

samandlx.jpg

برگزاری سومین نمایشگاه خودرو تهران که نمایش عمق داخلی سازی خودروسازان در ساخت قطعات خودرو را به نمایش گذاشت، نشان داد که خودروسازان آن چنان که برخی سعی در القای آن دارند، خصوصا در پسابرجام بیکار ننشسته و هر کدام به فراخور امکانات خود توانسته اند از گشایش هایی که برجام ایجاد کرد، برای پیشرفت زیرمجموعه خود استفاده کنند. حضور این شرکت ها و نمایش دستاوردهای آنان نشان داد که با وجود مشکلات عدیده و چالش هایی که این صنعت با آن دست به گریبان است اما همچنان صنعت خودرو ایران ظرفیت های بالقوه ای برای بهره برداری دارد. در روزهایی که اخبار نا خوشایند، صنعت خودرو کشور را لحظه ای آسوده نگذاشته است و هر روز با تجمع عده ای از مشتریان ناراضی مقابل یک نهاد دولتی و نظارتی مواجه هستیم و هر از گاهی خبر خروج یکی از شرکای تجاری شرکت های خودروسازی داخلی و خارجی به گوش می رسد، نیازمند یک برنامه مدون هستیم تا توانمندی هایی که در چند وقت اخیر به دست آورده ایم را معرفی کنیم و نشان دهیم که مشکلات و محدودیت های بین المللی هر چند می تواند صنعت خودرو را با چالش هایی مواجه سازد اما موجب از کار افتادن و از بین رفتن صنعت کشورمان نخواهد شد. این برنامه ها می تواند از نمایش قطعاتی که موفق به داخلی سازی آن شده ایم تا رونمایی از خودروهای جدید با افزایش عمق داخلی سازی ها را در بر گیرد. حضور و بروز فعالان صنعت خودروسازی در معرفی و عرضه محصولات با داخلی سازی بالا در شرایط کنونی می تواند موجب استفاده بهینه از محدودیت های بین المللی و تحریم ها شود تا نشان دهیم به زانو در آوردن صنعت خودرو ایران، خوابی است که تعبیر نخواهد شد. انجام چنین برنامه هایی در شرایط کنونی می تواند موجب تقویت اعتماد مشتریان به شرکت های خودروسازی داخلی شده و از آن مهمتر، مشکلاتی که فعالان صنعت قطعه سازی با آن مواجه هستند را کاهش دهد. ناگفته نماند که دولت و مسئولان امر نیز باید در شرایط حساس کنونی با حمایت همه جانبه از تولید و عرضه خودروهای جدید ملی یا مشترک با عمق داخلی سازی بالا، اول پشتیبان صنعت کشور باشند و در ادامه شاهد پاسخ گویی بهتر به نیاز و سلیقه مصرف کننده داخلی شویم.

ارسال نظر