|
کدخبر: 43388

اطلس، دستاوردی مهم در ارتقای صنعت فولاد

توسعه صادرات کشور باید بر مبنای و ایدئولوژی بخش خصوصی استوار باشد تا موفق شود.

گسترش نیوز: جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به همت بخش خصوصی یکشنبه ۱۷ دی ماه در برج میلاد تهران شروع به کار کرد، استقبال از این نمایشگاه در خور توجه بود.

Tehranimadan1.jpg

از جمله مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به حضور فعال دانش‌بنیان‌ها و رونمایی از اطلس فولاد اشاره کرد. شروع شدن حرکتی همچون رونمایی از اطلس فولاد در نمایشگاهی که بخش خصوصی عهده دار آن بود، نشان داد نمایشگاه فولاد بر اساس یک ایده و ایدئولوژی انجام شده است. بعد از پایان این نمایشگاه قراردادها و تفاهمنامه‌های زیادی بین بخش‌های مختلف فولاد انجام شد و ارزیابی‌های مختلفی از این جشنواره و نمایشگاه عنوان شده است.

کیوان جعفری طهرانی، کارشناس ارشد بین‌الملل در حوزه معدن و فولاد در پاسخ به این پرسش که کیفیت نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را چگونه ارزیابی کردید، بیان کرد: به نظر من جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به شلوغی نمایشگاه‌های دیگر نبود، اما نکته مهم این است که تمامی فعالان واقعی صنعت فولاد در آن حضور داشتند.

رونمایی از اطلس فولاد مهمترین دستاورد جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد

وی با اشاره به رونمایی از اطلس فولاد به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گفت: اطلس فولاد نرم افزاری است که تولیدکنندگان داخلی، محصولاتی که توانایی تولید در داخل کشور را دارند، در آن منتشر می‌کنند. از طرفی شرکت‌ها نیز نیازهای فولادی خود را در آن ثبت می‌کنند، یعنی در یک رابطه دو سویه، تولیدکننده‌ها می‌توانند برای تولید و ساخت محصولات بومی اعلام آمادگی کنند.

نمایشگاهی بر اساس یک ایده و ایدئولوژی جدید

این کارشناس ارشد بین‌الملل در حوزه معدن و فولاد در ارتباط با برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد توسط بخش خصوصی گفت: شروع شدن حرکتی همچون رونمایی از اطلس فولاد در نمایشگاهی که بخش خصوصی عهده دار آن است، نشان می‌دهد برگزاری نمایشگاه بر اساس یک ایده و ایدئولوژی انجام شده است و این موضوع تفاوت ذاتی ایدئولوژی بخش خصوصی و دولتی را نشان می‌دهد. بخش خصوصی در ایده پردازی فعال تر است. فعالان این بخش کوتاه‌ترین و ارزان‌ترین روش را برای رسیدن به نتیجه دنبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اثبات کرد ایدئولوژی بخش خصوصی همواره تاثیر مثبت بیش‌تری در صنعت دارد.

شکوفایی صنایع فولادی در گرو اتحاد بخش خصوصی و دولتی

طهرانی در ارتباط با مهم‌ترین نتایج جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، اظهار کرد: مهم‌ترین نتیجه‌ای که از جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد می‌توان گرفت، اتحاد بین بخش دولتی و خصوصی است. به شکل کلی اگر این اتحاد با تکیه بر توانایی‌های مالی و حمایتی دولت و نظارت راهبردی بخش خصوصی شکل بگیرد، صنایع فولادی و معدنی کشور شکوفا می‌شود.

توسعه بر مبنای ایدئولوژی

این فعال حوزه معدن و فولاد در آخر خاطر نشان کرد: توسعه صادرات کشور باید بر مبنا و ایدئولوژی بخش خصوصی استوار باشد تا موفق شود. خود کفایی چه در تامین نیاز داخلی کشور چه در جهت توسعه صادرات و در شرایط تحریم تنها زمانی می‌تواند کارا باشد که بین بخش خصوصی و دولتی اتحاد وجود داشته باشد.

گفتنی است جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ۱۷ دی ماه در برج میلاد افتتاح شد و تا ۲۰ دی ماه ادامه داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها