|
کدخبر: 42984

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

اعتماد به واحد‌های تولیدی داخلی راه‌گشا است

اعتماد به واحد‌های صنعتی داخلی در حرکت به سمت شکوفایی صنعت کشور و افزایش تولید محصولات پایین دستی تاثیر‌گذار است.

گسترش نیوز: بزرگترین نقطه قوت صنعت معدنی کشور وجود منابع کلان و غنی است. شرکت‌های فولادی نیز در این بین فراز و فرود‌های بسیاری را از آغاز این صنعت پشت سر گذاشته‌است. از جمله مهمترین مشکلات صنایع فولادی امروز تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه تولیدات فولادی است. درحال‌حاضر این نرخ بسیار بالاست. تسهیلات ارزان، کاهش مالیات‌ها و رفع مشکلات مربوط به سازمان تامین اجتماعی از جمله کمک هایی دانست که دولت می‌تواند برای صاحبان صنایع در نظر بگیرد. اعتماد به واحد‌های صنعتی داخلی در حرکت به سمت شکوفایی صنعت کشور و افزایش تولید محصولات پایین دستی تاثیر‌گذار است.

ziyaolhagh.jpg

سهراب ضیاء الحق، مدیرعامل شرکت مهندسی دانا انرژی البرز با اشاره به توانایی متخصصان این شرکت در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهار‌کرد: شرکت مهندسی دانا انرژی البرز در سال ۱۳۹۰ در تهران ثبت شد این شرکت مجهز به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته است. به شکلی که بسیار بالائی در ارزیابی مواد اولیه ورودی و ارائه کلیه تست‌های استاندارد در این صنعت دارد.

foladhormozgan.jpg

صادرات و چشم‌اندازه آینده

مدیرعامل شرکت مهندسی دانا انرژی البرز در ارتباط با چشم‌انداز آینده شرکت خود ادامه داد: تمایل داریم تا در زمینه صادرات نوعی خاص از محصولات فولادی که مورد نیاز صنایع معدنی (که در کارخانجات کنستانتره، مس، طلا، سرب، روی، آهن و... کاربرد دارد)، فعالیت کنیم.

تامین‌کننده قطعات راه آهن

این فعال صنعت معدنی کشور در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت ریلی کشور در توسعه گفت: در تولید قطعات و تجهیزات مورد مصرف در صنایع ریلی کشور نیز فعال هستیم و در این خصوص قراردادهای مختلفی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارد به شکلی که بخشی از قطعات مورد نیاز راه آهن کشور را تامین می‌کند.

بزرگترین مشکل تامین نقدینگی است

وی در ادامه با اشاره اهمیت تامین مواد اولیه در صنایع معدنی به مشکلات صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی امروز تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه تولیدات فولادی است. درحال‌حاضر این نرخ بسیار بالاست.

منابع کلان و غنی بزرگترین نقطه قوت صنایع معدنی

مدیرعامل شرکت مهندسی دانا انرژی البرز در پاسخ به این پرسش که بزرگترین نقطه قوت صنایع معدنی کشور را چه می‌دانید، اظهار کرد: بزرگترین نقطه قوت صنعت معدنی کشور وجود منابع کلان و غنی است.

وی افزود: در فرآوری و تبدیل این منابع به محصول نهایی باید از سوی مسئولان و متولیان صنعت فولاد کشور تلاش بیشتری انجام‌شود.

تسهیلات ارزان و کاهش مالیات‌ها

وی در آخر ارائه تسهیلات ارزان، کاهش مالیات‌ها و رفع مشکلات مربوط به سازمان تامین اجتماعی از جمله کمک هایی دانست که دولت می‌تواند برای صاحبان صنایع در نظر بگیرد. اعتماد به واحد‌های صنعتی داخلی در حرکت به سمت شکوفایی صنعت کشور و افزایش تولید محصولات پایین دستی تاثیر‌گذار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها