|
کدخبر: 41454

دبیرکارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تامین کاغذ با تخصیص ۱۵ میلیون دلار

دبیرکارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تأمین۱۵ میلیون دلار ارز برای بیش از ۱۱ هزار تن کاغذ از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: برای بیش از ۷۰ هزار تن دیگر نیز تأمین ارز شده است.

گسترش‌نیوز: همایون امیر زاده در حاشیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نو جوان در کاشان با اشاره به اینکه بزودی این ۱۱ هزار تن کاغذ در اخیتار نشریات ودیگر مجموعه‌ها قرار می‌گیرد گفت از مجموع ۱۱۰ هزار تن کاغذ چاپ که مورد تصویب قرار گرفت است نزدیک به ۸۶ هزار تن در وزارت صمت مورد تایید قرار گرفته است.

KAGHAZ123.jpg

دبیرکارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد از طرف شبکه توزیع چیزی نزدیک به ۵ هزار تن کاغذ با نرخ مصوب و متعادل بین ۴۰۰ نفر ناشر و نشریات کشور توزیع شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای برنامه تا کنون بیش از ۲۰ هزار تن کاغذ بین مطبوعات توزیع شده است افزود: اگر فرایند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی سرعت پیدا کند دیگر مشکلی باری کاغذ نخواهیم داشت.

امیرزاده افزود: مجموعه اقدامات وزارت صنعت‌، معدن و تجارت‌، بانک مرکزی ، وزارت ارشاد و هم چنین فعالان این بخش اثرگذار بوده است، اینکه ما نگرانی از کمبود کاغذ نداشته باشیم خبر خوبی است برای حوزه نشر در حوزه مطبوعات هم معاونت مطبوعاتی اطمینان خاطر داده است، درحال‌حاضر برای تامین کاغذ کلیه روزنامه‌هایی که نیاز به کاغذ دارند از طریق واردکنندگان اعلام آمادگی کرده است، حتی تأمین کاغذ روزنامه‌ها در سطح استان‌ها، نیز در دستور کار معاونت مطبوعاتی قرار گرفته است.

وی با اشاره به آمارها گفت: در حالی که در پایان سه ماه اول سال نزدیک به ۵۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ تامین شده بود، ظرف یک ماه گذشته این تأمین ارز شیب خوبی گرفته است، و رقم تامین شده به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. بر این اساس بیش از ۱۷۰ هزار تن کاغذ در یک ماه گذشته تامین ارز شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها