|
کدخبر: 35856

باز هم تعطیلی یک واحد تولیدی بزرگ و قدیمی نگرانی‌ها را افزایش داد

تولی‌پرس از تعطیلی و شایعه تا آینده مبهم کارگران

منابع کارگری ما در کارخانه تولی پرس گزارش کردند، این واحد تولیدی که در زمینه تولید محصولات شوینده در شهرک صنعتی البرز در استان قزوین فعالیت دارد، از شنبه (۲۷ مرداد ماه) به دلیل مشکلاتی که در زمینه تهیه مواد اولیه تولید دارد، موقتا تعطیل اعلام شده و کارگران آن اجازه ورود به محل کارشان را ندارند.

گسترش نیوز: این کارگران که به ‌صورت میانگین بین ۱۵ تا ۲۰سال سابقه کار دارند، درباره وضعیت خود می‌گویند: مجموع ۱۵۰ کارگر این واحد تولیدی امروز با ورود به محل کارشان با درهای بسته کارخانه مواجه شدند. به همین دلیل برای پیگیری وضعیت شغلی‌ خود مقابل ساختمان کارخانه دست به تجمع زدیم.

در این رابطه میرزا عباسی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه این موضوع به این معاونت مربوط است اما نمی‌تواند توضیحی به رسانه‌ها دهد گفت: باید درخواست پاسخ را به صورت کتبی به روابط عمومی ارسال کنیم و سپس ایشان به مردم پاسخگو خواهند بود. در واقع به جای توضیح روشن و شفاف موضوع را درگیر کاغذ بازی و فرآیند پر پیچ و خم اداری کرد.

همچنین مهدی صادقی نیارکی مدیر کل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با گسترش نیوز با اظهار بی‌اطلاعی درباره دلایل تعطیلی کارخانه تولی پرس گفت: اطلاع کاملی از مشکل اصلی توقف تولید در تولی پرس ندارم و از طریق رسانه‌ها نسبت به تعطیلی بزرگترین کارخانه شونده کشور باخبر شده ام.

نیارکی با اشاره به تماس با مدیران کارخانه تولی پرس تاکید کرد: مشکل اصلی کارخانه تولید پرس تامین آلکیل بنزن خطی یا همان LAB است این ماده امکان تهیه در داخل کشور را دارد. اما کمبود آن باعث تعطیلی کاخانه تولی پرس شده است.

Niaraki.JPG

وی اضافه کرد: روز دوشنبه جلسه مشترک با مدیران تولید کارخانه تولی پرس برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، سیده حمیده زر آبادی نماینده مردم قزوین و دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات گسترش نیوز گفت: مدیران کارخانه در ابتدا اعلام کردند این واحد صنعتی به مدت دو هفته بخاطر وجود مشکلاتی در تامین مواد اولیه تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌هایی که انجام دادیم مدیران تولی‌پرس اعلام کردند برای انجام یک سری تعمیرات و به روز رسانی خطوط تولید تعطیل کرده‌اند و ارتباطی به مواد اولیه ندارد. من و همکارانم در حال پیگیری این موضوع از طریق معاونت اقتصادی و صنعت معدن، استانداری و مسئولان استانی هستیم حالا در این شرایط مدیریت و برنامه‌ریزی باید به صورتی باشد که تعطیلی وجود نداشته باشد. با توجه به بار منفی که این مسئله در جامعه ایجاد می‌کند تلاش می‌کنیم این اتفاق روی ندهد و کارگران این واحد صنعتی بزرگ ایران با آرامش به کار خود ادامه دهند. از تمامی واحدهایی که نام بردم گزارش خواستم و به دنبال حل مشکلات تولی‌پرس هستیم.

ZarAbadi.jpg

نماینده مردم قزوین در مورد حمایت‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته از واحدهای صنعتی بزرگ همچون تولی‌پرس بیان کرد: هم اکنون گزارش دقیقی در اختیار ندارم تا براساس آن بتوانم اطلاعات دقیقی ارائه دهم و تولیدکنندگان هم شرایط خود را اعلام نکرده‌اند تا ببینیم به چه اقداماتی نیاز هست.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تصویب طرح‌ها یا برنامه‌هایی تدوین شده در کمیسیون صنایع یا هیات دولت برای حمایت از واحدهای صنعتی بزرگ افزود: یک سری موارد را به وزارت صمت به عنوان پیشنهاداتی ارائه دادیم. این بحث‌ها بخاطر اینکه بار مالی دارند باید از سوی دولت مطرح و تایید شوند. ما در سال‌های گذشته تمرکز را بر صنایع کوچک و متوسط به‌خصوص بر سرمایه در گردش آنها داشتیم و در برنامه بلند مدت حمایت از سرمایه ثابت و بررسی شرایط واحدهای بزرگ را در دستور کار داریم اما اینکه تسهیلات یا حمایت مالی صورت گرفته یا نه در شرایط فعلی نمی‌توانم درباره آن نظری ارائه دهم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها