|
کدخبر: 33416

مدیرعامل گوشتیران در گفت و گو با گسترش نیوز تشریح کرد:

سوسیس و کالباس مرغوب را چگونه تشخیص دهیم؟

مدیر عامل شرکت گوشتیران با تاکید براین که سوسیس و کالباس استاندارد هیچ گونه خطری برای سلامت انسان ندارد گفت : اگر مردم محصولات را از برند های مطرح در بازار خریداری کنند و در هنگام خرید به قیمت محصولات توجه داشته باشند هیچ گونه خطری سلامت آنها را تهدید نمی کند.

سید پیمان توسلی مدير عامل شرکت پروتئین گستر سینا(گوشتیران) در گفت وگو با گسترش نیوز درباره چگونگی تشخیص محصولات مرغوب سوسیس و کالباس گفت: سرعت در زندگی صنعتی امروز این نیاز را به وجود آورده که غذا به صورت صنعتی تولید شود به عبارت دیگر تفاوت غذای خانگی و صنعتی در مدت زمان ماندگاری غذاست که به وسیله مواد نگه دارنده ماندگاری غذا افزایش پیدا می کند.جامعه نگاه منفی به این گونه مواد دارد این در حالی است که اگر به میزان درست و استاندارد استفاده شود هیچ مخاطره ای برای مصرف کننده ندارد.

توسلی با بیان این که نگاه منفی جامعه نسبت به این محصولات صحیح نیست،اظهارکرد:اگردر سوسیس و کالباس از مواد اولیه مناسب و مواد نگه دارنده به میزان استاندارد استفاده شود، هیچ گونه خطری برای سلامت انسان ندارد. بنابراین راه تهیه محصول سالم خرید از صاحبان برند است.

tavasoli.jpg

دلایل اختلاف قیمت فرآورده های گوشتی شرکت های مختلف

مدیر عامل گوشتیران دلیل اختلاف قیمت فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس را در بازار استفاده از خمیر مرغ اعلام کرد و گفت: در بازار سوسیس و کالباس با قیمت ۱۰کیلویی هزار تومان وجود دارد در حالی که همان محصول در شرکت گوشتیران با قیمت بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان در بازار عرضه می شود. تفاوت قیمت این محصولات ناشی از کیفیت مواد اولیه ای است که در این محصولات استفاده می شود.برند های مطرح در بازار از فرآورده های گوشتی طیور و دامی استفاده می کنند.در حالی که واحد های تولیدی بی نام و نشان از خمیر مرغ بدون ضوابط استاندارد استفاده می کنند.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از مردم به دلیل نداشتن توان مالی و نداشتن آگاهی کافی به دنبال محصولات ارزان قیمت هستند اما مطمئن باشند محصولی که نصف قیمت برندهای معتبر در بازار ارائه می شود به طور قطع درآن از خمیر مرغ استفاده شده است.

goshtiran6.JPG

سهم بازار واحد های زیر پله ای و غیر بهداشتی

توسلی با اشاره به این که در صنعت سوسیس و کالباس بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحدتولیدی زیر پله در کشور وجود دارد،اظهارکرد: در حال حاضر در سطح شهرستان ها برند های محلی بسیار زیادی وجود دارد و محصولات تولیدی این واحد ها به دلیل عدم رعایت کیفیت به سلامت مردم آسیب وارد می کند و بسیار ارزان قیمت هستند.

مدیرعامل گوشتیران با تاکید براین که ۸۰ درصد سهم بازار در اختیار واحد های زیر پله ای است،گفت:گوشتیران به عنوان بزرگترین تولیدکننده فرآورده های گوشتی در کشورکه سالانه بیش از 6500تن سوسیس و کالباس تولید می کند سهم ۱/۵ درصدی از بازار دارد بر همین اساس از آنجایی که تعداد برند های موجود کمتر از ۱۰ برند، هم چون گوشتیران ،میکائیلیان،آندره،کاله،۲۰۲،رباط و ...است.سهم بازار این برند ها در مجموع کمتر از ۲۰ درصد است.

ارسال نظر