|
کدخبر: 31742

افزایش ۱۰میلیون تومانی سوزوکی در عرض چند روز

افزایش نرخ دلار، بیشترین تأثیر را در بین ماشین‌های وارداتی بر سوزوکی گذاشت و نرخ آن را از ۱۶۰ به ۱۷۰ میلیون تومان رساند.

گسترش نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره تاثیر دلار بر قیمت سوزوکی به گسترش نیوز گفت: افزایش نرخ دلار به میزان چشمگیری خودروهای مونتاژ را تحت تأثیر قرارداد.

سعید موتمنی افزود: در میان ماشین‌های وارداتی سوزوکی بیشترین افزایش نرخ را دارا بوده و از ۱۶۰ به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین مزدا که تا قبل از تحویل سال نو ۱۴۸میلیون تومان به فروش می‌رفت و بعد از آن به ۱۴۰ میلیون تومان رسید، دیروز با افزایش نرخ دلار قیمتش ۱۴۴میلیون تومان شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان جزییات این تغییر قیمت عنوان کرد: رنو کپچر نیز ۱۴۲قیمتش از ۱۴۲ به ۱۴۸ میلیون تومان رسید. البته نرخ کارخانه‌ای ماشین‌های وارداتی مذکور تنها در بازار بالا رفته است و در کارخانه هنوز افزایش نیافته است.

موتمنی بیان کرد: تا اسفند ماه سال ۹۶ تعادل نرخ داشتیم اما بعد از آن اختلاف‌ها خود را نشان داد. درحال‌حاضرنیز اختلاف نرخ بازار و کارخانه از ۲ تا ۴/۵ میلیون تومان را شاهد هستیم. از این رو شورای رقابت بارها اعلام کرده که خودرو سازان به اندازه کافی در بازار خودرو عرضه کنند تا در بازار اختلاف نرخ چشمگیری نداشته باشیم؛ زیرا زمانی که محدودیت عرضه ایجاد می‌شوند اختلاف نرخ پیش می‌آید و تنها کسی که در این میان ضرر می‌کند مصرف‌کننده است.

motameni.jpg

وی در خصوص خودروهای داخلی گفت: افزایش نرخ دلار بر نرخ خودروهای داخلی اثر مستقیم نداشته است و تأثیرش بر این نوع خودروها در بلندمدت محسوس است. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: افزایش ۱ میلیون تومانی نرخ ۲۰۶ تیپ ۲ نیز به خاطر محدودیت عرضه بوده و به افزایش نرخ دلار ربطی ندارد.

موتمنی خاطر نشان کرد: به طور کلی افزایش نرخ دلار بازار خودرو را بلاتکلیف کرده است وخرید و فروش را راکد کرده است. از این رو مردم خرید و فروششان را به تعویق انداخته‌اند و کماکان منتظرند تا ببینند چه سرانجام این ماجرا چه می‌شود.خاطر نشان کرد: قبل از سال ۹۷ نیز در بازار خودرو و معامله آن رکود وجود داشت و این رکود همچنان ادامه دارد. از این رو مجلس و مسوولین هر چه زودتر باید به این موضوع ورود و مسئله را حل کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها