|
کدخبر: 29367

یکه زارع: استانداردهای ٨٥گانه قابل اجرا نیست

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه بخش خصوصی باید در هیات مدیره خودروسازان حضور داشته باشد، گفت: استانداردهای ٨٥گانه قابل اجرا نیست.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، هاشم یکه زارع در همایش صنعت خودرو گفت: برنامه ریزی انجام شده برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو از دی ۹۷به نحوی است که مدیران شرکت بنز می گویند که تولیدات ما نمی تواند این استانداردها را پاس کند؛ اشکال در این است که می خواهیم همه کارها را با جهش انجام دهیم در حالی که برای این کار باید برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: قیمت ۵۹۵ هزار دستگاه از تولیدات ما کمتر از ۱۰ هزار دلار بوده است، گفت: در مجموع، قیمت ۸۱ درصد تولید خودرو در ایران کمتر از ۱۵ هزار دلار است.

وی تصریح کرد: ما با ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور مخالف نیستیم و اگر بتوانیم کمک هم خواهیم کرد ولی باید برای شکل گیری دو خودروساز بزرگ کشور سال ها برنامه ریزی شده و یک شبه نمی توان قطب سوم را ایجاد کرد.

وی از تولید خودروهای برقی در ایران خودرو خبر داد و گفت: در این رابطه باید از حالت شعار خارج شویم، البته سهم خودروهای برقی در تولید خودرو جهان فقط ۳ درصد است.

ما خودروی برقی تولید کرده ایم ولی برای این تولیدات باید مشتری پیدا شود؛ البته برای تولید انبوه طی ۳ سال آینده برنامه ریزی شده ولی این تولید باید مورد حمایت قرار گیرد و دولت یارانه پرداخت کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها