|
کدخبر: 27728

معافیت مالیاتی ۱۰ ساله برای سرمایه‌گذاری در دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باهدف جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذار به منطقه آزاد اقتصادی این شهرستان، طرح معافیت ۱۰ ساله مالیاتی برای سرمایه‌گذاری مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، ابوالفضل حسن بیگی گفت: منطقه ویژه اقتصادی دامغان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار ایجاد و راه‌اندازی می‌شود که یک ظرفیت و پتانسیل خوب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود.

به گفته این نماینده مجلس؛ معافیت ۱۰ ساله مالیاتی یکی از راه‌هایی است که ما می‌توانیم از طریق آن، فرصت عالی توسعه را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذران در منطقه ویژه اقتصادی دامغان فراهم‌شده و سرمایه گذاران هیچ‌گونه نگرانی در این راستا نباید داشته باشند، اضافه کرد: مسئولان استان سمنان و شهرستان دامغان نیز آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذران را دارند.

نماینده دامغان در خانه ملت از بهره‌برداری نخستین نیروگاه خورشیدی شهرستان خبر داد و گفت: این نیروگاه که برای اجرای آن از سوی بخش خصوصی پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، در حال حاضر به مدار متصل شده است و امیدواریم در آینده نزدیک و به‌طور رسمی افتتاح شود.

حسن بیگی با انتقاد از برخی که وی آن‌ها را منفعت‌طلبان دانست، تأکید کرد: باید منافع شهرستان را در امور کلی دید و به دنبال اشتغال برای جوانان بود به همین دلیل باید از سرمایه‌گذاران حمایت کرد و نه اینکه آنان را فراری داد.

وی بابیان اینکه دامغان عقب‌افتادگی ۲۰ ساله دارد، افزود: در دو دهه اخیر هیچ کاری برای این شهرستان نشده و امروز برای جبران این امور، ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اقداماتی که طی سال‌های اخیر صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: در این شهرستان شاهد اجرای ۲۲۷ پروژه بزرگ و کوچک هستیم.

حسن بیگی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مثبت در دامغان راه‌اندازی کمیته معادن است، اظهارکرد: اعضای این کمیته هر هفته به معادن فعال و غیرفعال سرکشی می‌کنند تا بتوانند مشکلات آن‌ها را رفع کنند که اقدام خوبی است اما باید گفت همه موظف هستیم برای کمک به معادن اهتمام داشته باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها