|
کدخبر: 86480

سفر مجازی گسترش نیوز به نمایشگاه تجهیزات برق برلین ۲۰۲۰

۳ دهه با رویداد «سیم‌پیچ»

نمایشگاه برق آلمان با عنوان تجاری cwieme برای حدود ۳ دهه به عنوان مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی در اروپا و در قالب رویدادی سالانه برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز - این نمایشگاه سه روزه نقش بسیار مهمی در حوزه موتورهای الکتریکی و ترانسفورماتورها ایفا کرده و هزاران متخصص حوزه برق از سراسر جهان در آن حضور پیدا می‌کنند. مخاطبان به صورت عام این رویداد را «نمایشگاه سیم پیچ» می‌نامند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان نمایشگاه برق آلمان فرصتی مناسب برای ارائه محصولات مختلف در زمینه تجهیزات برقی است که در هر دوره بازدیدکنندگانی بیشتر از پیش در آن شرکت می‌کنند. آمارهای ستاد برگزاری نشان می‌دهد میانگین رشد مخاطبان از نظر کیفی در هر دوره حدود ۳.۵ درصد و از نظر کمی در حدود ۵ درصد است.

دوره جدید این نمایشگاه قرار است از ۶ خرداد ۱۳۹۹ در مرکز تجاری برلین برگزار شده و تا هشتم میزبان مخاطبان باشد. صمت از کم و کیف برگزاری این رویداد گزارش می‌دهد؛

مسه برلین؛ سایت رویدادهای الکترونیکی

رویدادهای حوزه برق را تقریبا در هر کشوری و حتی در هر شهری می‌توان پیدا کرد. این نشانه اهمیت این حوزه و نقش پررنگی است که صنعت برق و انرژی در زندگی روزمره همه ما دارد. اما اگر بخواهیم رویدادها را از منظر اثرگذاری تقسیم بندی کنیم قطعا نمایشگاه برق برلین در صدر جدول قرار خواهد گرفت. نکته جالب درباره برلین و مرکز نمایشگاهی فوق مدرنش این است که عمدتا میزبان رویدادهای الکترونیکی است. برای مثال نمایشگاه لوازم خانگی یا نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای که هر کدام در نوع خود جزو برترین‌ها هستند در سایت مسه برلین برگزار می‌شوند.

نمایشگاه برق برلین در بخش‌های مختلفی تقسیم بندی شده و از وسعت بالایی نیز برخوردار است. با توجه به اینکه علاقمندان بسیاری از نقاط مختلف دنیا در این نمایشگاه شرکت می‌کنند بنابراین بخش بندی‌های اینچنینی لازم است.

فعالان این حوزه، با شرکت در نمایشگاه به راحتی می‌توانند حامیان مادی و معنوی جدیدی را برای تولید محصولات خود پیدا کنند. از سوی دیگر، شرکت‌های معتبری که در این نمایشگاه حضور دارند، محصولات و فناوری‌های جدید خود را به مخاطبان و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. بنابراین این نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای ارائه ایده‌های جدید و آشنایی با جدیدترین محصولات در صنعت برق باشد.

آمارها نشان می‌دهد در هر دوره بیش از ۷۵۰ تولید‌کننده و تامین‌کننده قطعات الکتریکی و الکترونیکی با تقسیم بندی مشخصی در نمایشگاه حضور دارند.

بخش مربوط به تجهیزات و سیستم‌های مورد استفاده برای سیم‌کشی، نرم افزارها و فناوری اطلاعات، قطعات الکترونیکی و الکتریکی منابع تغذیه و بخش مربوط به تست، کیفیت و اندازه گیری در سالن شماره یک مورد توجه قرار گرفته است.

در سالن شماره ۲ نیز شاهد حضور غرفه‌های مربوط به ماشین‌ها و سیستم‌های تولید، خدمات تجهیزات جانبی ترانسفورماتور، اجزا موتور و تجهیزات جانبی و همچنین کارگاه‌های آموزشی هستیم.

چرا نمایشگاه برق برلین مهم است

شرکت‌های نوپا و معتبر بسیاری در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. بنابراین شرکت در نمایشگاه برق برلین، فرصت بسیار خوبی است تا فعالان این صنعت از آخرین دستاوردهای صنعت برق دیدن کرده و با شرکت‌ها و اسپانسرهای بسیاری در این زمینه آشنا شوید. از سوی دیگر، می‌توان با خریداران و فروشندگان بسیاری در این نمایشگاه آشنا شد که می‌توانند آینده کاری شرکت‌های فعال در حوزه انرژی را تغییر دهند.

به تعبیر دقیق تر در این نمایشگاه ۳ روزه می‌توان محصولات جدید و مناسب را برای کار انتخاب کرد. ضمن اینکه همه فروشندگان و تولیدکنندگان معتبر صنعت برق را در یک مکان دید. همچنین شراکت‌های کاری جدیدی با شرکت‌های جدید ایجاد کرد و در نهایت با همتایان خود در بازار کشورهای دیگر ملاقات و گفت‌وگو داشت.

مخاطبان عمده cwieme در واقع متخصصانی هستند که قصد سرمایه‌گذاری در محصولات و یافتن تامین‌کنندگان جدید برای شرکت‌های خود را دارند. نکته مهم آنکه نیمی از آنها در نمایشگاه‌های دیگری شرکت نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد نمایشگاه برق برلین از شرایط استراتژیک و مهمی برخوردار است.

در سال ۲۰۱۷ ستاد برگزاری نمایشگاه برق آلمان گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن در هر دوره به صورت میانگین شاهد عقد حداقل ۲۳۰۰ قرارداد تجاری جدید میان غرفه داران و مشتریان اصلی آنها بودیم.

از این میان تعداد ۱۳۵۰ مورد، مربوط به قراردادهای جدید با تهیه‌کنندگان فعال در این زمینه بوده و مابقی در راستای تقویت روابط تجاری با تهیه‌کنندگان و شرکت‌های قبلی منعقد شده است.

حدود ۷۳ درصد از مجموع مخاطبان نمایشگاه نیز در نظرسنجی‌ها اعلام کردند که قصد حضور مجدد در نمایشگاه‌های بعدی را دارند و ۲۷ درصد نیز ارائه نظر را به زمان دیگری موکول کردند که این نشان دهنده رضایت بسیار بالای بازدیدکنندگان از رویداد برلین است.

با توجه به اینکه در هر دوره چیزی بالغ بر ۶۵ هزار نفر از نمایشگاه بازدید دارند شناسایی و بررسی شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه‌های مختلف صنعت برق کار چندان سختی نیست بنابراین غرفه داران عمدتا پس از حضور در این رویداد با افزایش سفارش مواجه خواهند شد.

آمار بعدی مربوط به وضعیت حضور مدیران ارشد شرکت‌های حوزه انرژی در غرفه‌ها است. معمولا در رویدادهای تخصصی شاهد حضور مدیران عامل و روئسای هلدینگ‌های بزرگ نیستیم و آنها بیشتر نمایندگان، مدیران بخش روابط عمومی یا نهایتا معاونان خود را برای حضور در غرفه‌ها در نظر می‌گیرند. آمارهای ستاد برگزاری نشان می‌دهد که ۹۲ از شرکت‌ها با حضور مستقیم مدیرعامل به این رویداد آمده و سعی بر نظارت مستقیم عملکرد تیم خود در فرصت ۳ روزه نمایشگاه دارند.

ارسال نظر