|
کدخبر: 85566

نائب رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران:

تعدد سایت‌های نمایشگاهی آسیب‌رسان است

نائب رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: تعدد سایت‌های نمایشگاهی در یک استان باعث آسیب به بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ و صنعت می‌شود.

گسترش‌نیوز: امروز نشست خبری انجمن نمایشگاه‌های ایران با حضور اعضا هیات مدیره برگزار شد. در این نشست خبری سید محمود موسوی به عنوان نائب رئیس انجمن به ذکر نکاتی در خصوص وضعیت برگزاری نمایشگاه‌ها پرداخت.

anjoman001.jpg

ویی اظهار کرد: نمایشگاه‌ها یک زیرساخت است که در اختیار مردم، تولیدکنندگان و دولت قرار دارد. در واقع سه راهی دولت، تولیدکننده و بازار همان نمایشگاه‌ها هستند. دولت از بهترین بهره‌برداران این تلاقی در حوزه نمایشگاه‌ها است و باید مسیر را هموار کند تا تولید ارتقا پیدا کند.

موسوی افزود: متاسفانه هنوز استاندارد جامعی که مورد نیاز هست را پیدا نکردیم اما تلاش می‌کنیم در حوزه بین‌المللی جایگاه خوب و قابل قبولی را به دست آوریم. هر استان دارای یک سایت نمایشگاهی است و حتی برخی از استان‌ها دو سایت در اختیار دارند. با مطالعه‌ای که کارشناسان حوزه نمایشگاهی انجام می‌دهند به این نتیجه رسیده‌اند که تعدد سایت‌های نمایشگاهی باعث آسیب به صنعت، تولیدکننده، فرهنگ و به بازار ناشی از برگزاری می‌شود.

وی در پایان اشاره کرد: تایید نمی‌کنیم که تعدد و تکثر سایت‌های نمایشگاهی به این صورت باشد و باید محدودسازی انجام شود. باید شرایط به گونه‌ای پیش رود که مداخله در وضعیت برگزاری نمایشگاه‌های ۳۰ استان کشور نداشته باشیم. در تهران ۴ الی ۵ سایت نمایشگاهی داریم. به عنوان مثال یکی دو پارک شهر تهران به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه انتخاب شده‌اند. این موارد آسیب‌رسان است و از دولت نیز گله داریم که حمایت‌های لازم را انجام دهد و صرفا نقش نظارت نداشته باشد. دولت باید از برگزاری نمایشگاه‌های غیرمجاز پیشگیری کند و این کار را در خصوص سایت‌های دیگر نمایشگاهی نیز باید انجام دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها