|
کدخبر: 85560

رئیس هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران مطرح کرد:

اشتغال مستقیم ۱۷۰۰ نفر در صنعت نمایشگاهی ایران

رئیس هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران بر اشتغالزایی و فواید صنعت نمایشگاهی تاکید کرد.

گسترش‌نیوز: نشست خبری انجمن نمایشگاه‌های ایران با حضور علی یارمحمدیان رئیس هیات مدیره، موسوی نایب رئیس، کاظم زاده عضو هیات مدیره و سعید عضو هیات مدیره این‌انجمن در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است.

yarmohamadi1.jpg

یار محمدیان در این نشست به ذکر آمار و ارقامی درباره صنعت نمایشگاهی پرداخت و گفت: تعداد نمایشگاه‌های سالانه در ایران در یک سال ۶۵۰ نمایشگاه هست. لازم به ذکر است که ۱۹۷ میلیون دلار ارزش صنعت نمایشگاهی ایران است و ۱۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در این صنعت شاغل هستند. ۶۸۰ هزار نفر نیز در جهان به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می‌کنند. ۲۸۰ هزار نفر افراد شاغل در صنعت نمایشگاهی هم به صورت غیر مستقیم کار می‌کنند که این افراد شامل غرفه‌سازان، مجریان و برگزارکنندگان هستند.

وی اشاره کرد: ۲.۵ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاهی جهان شامل افرادی هستند که در ایران از نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند. درصد نمایشگاه‌های سالانه ایرانه نسبت به جهان ۲ درصد است و درصد ارزش صنعت نمایشگاهی ایران نسبت به جهان ۲ هزارم درصد است که متاسفانه این رقم بسیار پایین است. این آمار را به این جهت اعلام می‌کنیم که صنعت نمایشگاهی نه تنها برای جامعه اشتغال ایجاد می‌کند بلکه برای سایر بخش‌ها نیز مانند صنعت و معدن و کشاورزی اشتغال‌زایی می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها