|
کدخبر: 82239

مدیر کل مرکز ساخت داخل وزارت صمت در جریان دومین نمایشگاه سیمکس مطرح کرد:

دانشگاه‌ها باید فعال‌تر از قبل مسائل حوزه معدن را حل کنند

مدیرکل ساخت داخل وزارت صمت در جریان نمایشگاه سیمکس بر فعالیت گسترده‌تر دانشگاه‌ها در زمینه حل مسائل حوزه معدن تاکید کرد.

گسترش‌نیوز: محمد‌مهدی هادوی رئیس مرکز ساخت داخل‌، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اگر بحث تولید و رونق تولید را در نظر بگیریم ۲ راهکار داریم که یکی حمایت و حفاظت از صنایع در قالب چارچوب است. دیگری ایجاد انگیزه در جهت کشش بازار است که در آن کیفیت و بهره‌وری مد نظر است. در مجموعه کشور امسال قانونی در مجلس تحت عنوان حداکثر استفاده از توان تولید و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی تصویب شد. مطابق این قانون وزارت صمنت مرکز ساخت داخل را راه‌اندازی کرد. ما در مجموعه ساخت داخل چند بحث را مطرح کرده بودیم که یکی از آن‌ها این است که توانمندی‌های کشور را به خوبی بشناسیم.

simexnw4.jpeg

وی ادامه داد: تولیدکنندگان ما نمی‌دانند که نیازهای جامع کشور ما در بلند مدت چیست. فعالیت‌هایی مثل میز ساخت داخل مطرح شد و موارد دیگری نیز صورت گرفت. نمایشگاه نقش فراتر از یک سامانه دارد. در نمایشگاه فرض بر این است که هم توانمندی را نشان می‌دهیم و هم نیازمندی. اینجا یک فرآیند چهره به چهره اتفاق می‌افتد و مشکل صنعت را باید به تعریف مسئله تبدیل کنیم. چگونگی تعریف به مسئله بحث بسیار کلیدی و مهم است. در این نمایشگاه‌ها اتفاقی می‌افتد این است که به تولیدات نگاه می‌کنند و در زمینه بهبود تولید کمک می‌کنند.

مدیر کل ساخت داخل وزارت صمت تاکید کرد: انتظار هست که دانشگاه فعال‌تر از قبل مسائل معدن را حل کند. مشکلی که در مراکز آموزشی داریم این است که مسئله را نمی‌دانند و امیدواریم در چنین نمایشگاه‌هایی اتفاق این موردی صورت پذیرد. باید رونق تولید را دنبال کنیم و یکی از بحث‌ها وابستگی به خارج است. ارتباط با کشورهای توسعه‌یافته ما را پیش خواهد برد اما به شرط این که به صورت هدفمند باشد.

وی در پایان اشاره کرد: امیدواریم که در چنین نمایشگاه‌هایی هم توان و هم نیاز را نشان دهیم. ضمن این که غرفه‌دارانی از دانشگاه‌ها داشته باشیم تا بتوانند ارتباط مستقیم با صنعت برقرار کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها