|
کدخبر: 81876

نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد افتتاح شد

نمایشگاه شهر هوشمند مشهد با حضور ستار هاشمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین محمدرضا کلائی شهردار مشهد افتتاح شد.

گسترش‌نیوز: نهمین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با بیست و دومین نمایشگاه الکامپ، یکم تا چهارم بهمن ماه با حضور شرکت‌های استارت‌آپی و نوآور در حوزه هوشمندسازی خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است.

hooshmand002.jpg

معاون وزیر ارتباطات در حاشیه این نمایشگاه در رابطه با جایگاه مشهد به عنوان شهر هوشمند در کشور اظهار کرد: امروز جلساتی را با دوستان در شهرداری داشتیم و توضیحاتی را درباره نوع سرویس‌ها و همچین برنامه هایی که در نمایشگاه شهر هوشمند ارائه دادند صحبت کردیم. به نظر من جهت گیری مناسبی را دوستان دارند و اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده‌اند که در راستای آن امروز شاهد بهره‌برداری از اپلیکیشن شهر من در مشهد هستیم.

من فکر میکنم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توانیم امیدوار باشیم در آینده نزدیک می‌توانیم علاوه بر اینکه سرویس‌های این اپلیکیشن در شهر مشهد به صورت عملیاتی شاهد باشیم امکان تامین آن به سایر شهرها ایجاد شود.

نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که مجموعه‌ای از خدماتی که هر شهروند نیاز دارد در این بستر و سایت تجمیع شده که این بسیار ارزشمند و به صورت طبیعی باعث استقبال زیادی از طرف شهروندان خواهد شد و نکته دیگر اینکه ما باید این اپلیکیشن را به صورت ملی تعریف کنیم و همچنین زاۓرینی که به شهر مشهد سفر می‌کنند بتوانند به طور کامل نیازهای خود را از طریق این اپلیکیشن تامین کنند و نیازی به اپلیکیشن‌های دیگر نداشته باشند که اگر این اتفاق بیفتد به زودی شاهد یک اتفاق مهم در حوزه شهرداری الکترونیک خواهیم بود.

hoooshmand.jpg

در حاشیه این رویداد محمدرضا کلائی شهردار مشهد گفت: دو سالی است که ما شعار شهر هوشمند را در سرلوحه کار خودمان قرار دادیم و سعی کردیم که زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم. بنده فکر می‌کنم از سال گذشته تا امسال این نمایشگاه میزان و سنجه‌ی فعالیت‌های ما در حوزه شهر هوشمند است و چگونگی میزبانی ما از صاحبان ایده و کسب و کار را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در جلسات قبلی که درباره نمایشگاه شهر هوشمند داشتیم و توجهی که به خروجی‌ این رویداد داشتیم امیدواریم که تلاش ما مورد قبول مردم، صاحبان کسب و کار و استارت‌آپ‌ها قرار گیرد و همچنین زمینه‌ای برای پیشبرد اهداف شهر هوشمند شود و بتوانیم در این زمینه در پیش برندگی خودمان را در کشور حفظ کنیم.

کلائی گفت: رقابتمان با شهر تهران خیلی سنگین است، نسبت به گذشته فاصله خومان را با شهر تهران کم کردیم و امیدواریم که در این حوزه رتبه اول را کسب کنیم.

callaii.jpg

شهردار مشهد در پایان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا به امروز ۳ تحول مهم در حوزه شهر هوشمند رخ داده است. موضوع اول جمع‌آوری فینتک‌ها و شکل گیری بستر لازم برای حضور آنها که طبیعتا چرخه‌های مالی را برای حمایت از استارت‌آپ‌ها به ارمغان می‌آورد. نکته دوم گسترش پیدا کردن ابزارهایی است که برای موضوع شهر هوشمند است. نکته سوم همه گیر شدن سطخ استفاده در استفاده‌کنندگان متوسط است که انشاالله راهبردمان برای استفاده‌کنندگان خود در سال سوم ادامه پیدا کند.

ارسال نظر