|
کدخبر: 77424

سیمکس؛ بهانه‌ای برای آمایش سرزمینی

بردیا امیر تیموری / دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه simex

دومین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین فولاد ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته از سنگ آِهن تا محصولات نهایی ۵ تا ۷بهمن ماه ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار می‌شود. همچنین همزمان با این نمایشگاه چند نشست تخصصی و کارگاه در محل نمایشگاه برپا خواهد شد.

از جمله مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه‌ بین‌المللی را می‌توان موارد تلاش در جهت تعادل‌سازی زنجیره تولید فولاد در کشور در جهت تحقق اهداف ۱۴۰۴، تکمیل زنجیره تولید برای دستیابی به محصولات و خدمات با ارزش ا فزوده بالاتر، دستیابی به آخرین فن‌آوری‌های نوین و ارائه ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، افزایش تولیدمواد اولیه مورد نیاز واحدهای فولادی به صورت مستمر و قابل اطمینان، توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی فولاد، تجهیز کارخانجات فولاد و تامین تجهیزات، انتقال و ارتقاء دانش و فناوری و توسعه تکولوژی ساخت داخل با رویکرد بومی سازی، ارتقاء سطح ایمنی در صنعت فولاد و زنجیره تامین، تجهیز کارخانجات فولاد و تامین تجهیزات، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت فولاد عنوان کرد.

سه نشست تخصصی با موضوع ضرورت انقلاب در استخراج سنگ آهن، بومی‌سازی رهاورد تحریم و چالش‌های حمل‌ونقل در زنجیره تامین فولاد در جنب نمایشگاه برگزار می‌شود این نشست‌ها موضوعات مختلف چالش‌های زنجیره تامین فولاد را مورد بررسی قرار می‌دهند.

نمایشگاه‌ها و همایش‌های معدنی باید در جاهایی که معدن و صنایع معدنی رشد کرده و کارشناسان معدنی در آن فعالیت و زندگی می‌کنند برگزار شود. ما امروز می‌بینیم تورهایی برای حضور در سمینارهای معدنی به کشورهایی همچون دبی یا مناطق آزاد برگزار می‌شود، و در همین راستا طرح این پرسش ضرورت پیدا می‌کند مگر دبی معدن سنگ آهن یا فولاد دارد؟ باید پول توسعه در زمین توسعه هزینه شود و در همین راستا تقویم ده ساله برگزاری سیمکس سیرجان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بزودی با یک برنامه مدون و گام به گام به یکی از معتبرتربن رویدادهای این حوزه تبدیل شود.

با توجه به برگزاری این رویداد در نزدیکی منطقه معدنی و صنعتی گل گهر و حضور گسترده کارشناسان و افزایش سطح تعاملات و ارتباطات میتوان امیدوار بود این نمایشگاه به رشد و توسعه بومی‌سازی منجر شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها