|
کدخبر: 75571

برگزاری نوزدهمین نمایشگاه صنعت رنگ

اهمیت نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری تهران موجب شده است تا با وجود تحریم‌های ظالمانه، هجده کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند.

گسترش‌نیوز: اهمیت نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری تهران موجب شده است تا با وجود تحریم‌های ظالمانه، هجده کشور جهان در این نمایشگاه حضور یابند، نمایشگاهی که از ۱۸ تا ۲۱ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

این نمایشگاه بزرگترین رویداد سالیانه حوزه صنعت رنگ و رزین در منطقه خاورمیانه است که در آن بیشتر شرکت‌ها و برندهای بزرگ و مطرح داخلی و خارجی حضور پررنگی دارند.

در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت رنگ، رزین و صنعت آبکاری ۲۳۰ تولیدکننده داخلی و ۴۰ شرکت خارجی از کشور‌های اسپانیا، امریکا، فرانسه، چین، هند، آلمان، تایوان، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، سوئد، ترکیه، امارات متحده عربی، یونان، عراق، افغانستان و آذربایجان حضور پر رنگ دارند.

این نمایشگاه با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و به همت مجموعه بانیان امید در فضایی بالغ بر ۲۶ هزار مترمربع برپا می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن، جدیدترین توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حمایت از صنعت رنگ و رزین، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در داخل کشور با رویکرد صادراتی اولویت اصلی نمایشگاه و تشویق فعالیت‌های صادراتی و فراهم‌کردن بستری جهت ارتقاء سطح کمی وکیفی تولید، فروش و صادرات تولیدات و محصولات ایرانی مهم‌ترین اهداف برپایی نمایشگاه است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی جهت تبادل نظر مدیران بلند پایه، مشارکت‌کنندگان و سمینار نوآوری در عرضه تولید و خدمات با حضور استادان مطرح دانشگاه‌های کشور و دانشگاه برلین آلمان از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال است.

تولید رنگ در ایران با قدمتی نزدیک به هشتاد سال، سالانه حدود ۵۰ میلیون تن است. البته درحال‌حاضر صنعت رنگ کشور با نیمی از ظرفیت اسمی (یک میلیون تن در سال) فعالیت دارد. مطابق آمارهای موجود، وضعیت صادرات در سال‌های اخیر روند نسبتا خوبی داشته ولی میزان آن نسبت به ظرفیت و موقعیت منطقه‌ای کشور ناچیز است. سهم صادرات کشورمان از سه محصول رنگ، رزین و چسب سالانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار است و مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران کشورهای افغانستان، پاکستان، کویت، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان می‌باشد. حجم مبادلات بازار رنگ منطقه خاورمیانه بیش از ۲ میلیون تن در سال می‌باشد که سهم ایران از این بازار تقریبا ۲۵ درصد آن است.

درحال‌حاضر حدود ۴۰ میلیون تن رنگ در سراسر جهان با ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد دلار تولید و عرضه می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ میلادی ارزش کل بازار به ۱۳۴ میلیارد یورو افزایش یابد. میزان کل صادرات جهانی رنگ ۷۰ میلیارد دلار می‌باشد.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری از ۱۸ تا ۲۱ آذر ماه به مدت ۴ روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

ارسال نظر