|
کدخبر: 69613

برگزاری ۳ نمایشگاه تولیدات داخلی در روز ملی صادرات

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، با اشاره به صادرات ۵۵۰ میلیون دلار شیلات در سال گذشته، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند در این زمینه بسیار کارآمد باشد.

گسترش‌نیوز: حسین زاده با اشاره به برگزاری ۳ نمایشگاه مرتبط با تولید داخل در روز ملی صادرات، گفت: در زمینه رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت در امسال برنامه‌های ویژه‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در زمینه‌های تولید داخل اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران افزود: در همین رابطه، سه صنعت کیف و کفش، شیلات و تاسیسات ساختمانی در این ایام فرصت یافته‌اند تا با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران به معرفی دستاوردهای خود به بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی بپردازند.

حسین زاده به فرصت ایجاد شده برای فعالان این سه صنعت به منظور افزایش سهم صادرات خود اشاره کرد و اظهارکرد: صادرات چرم به صورت کیف، کفش، کاپشن، کمربند و... سود قابل توجهی نسبت به صادرات چرم به صورت مواد خام دارد و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته گام مهمی در این زمینه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران از سویی دیگر توان داخلی در تولید ابزارآلات و تاسیسات صنعت ساختمانی ایران را مثال زدنی و قابل رقابت با کشورهای مطرح جهان توصیف کرد و تاکید داشت: این صنعت با افزایش میزان صادرات خود می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق صادرات غیر نفتی داشته باشد و هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات ساختمان و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی این فرصت را در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌دهد.

وی در پایان به صادرات ۵۵۰ میلیون دلار شیلات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این صنعت نیز با استفاده از ابزارهای مختلف به منظور معرفی بیشتر خود به خریداران خارجی می‌تواند میزان صادراتش را افزایش دهد و برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته اقدام مهمی در این عرصه تلقی می‌شود.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها