|
کدخبر: 56059

مژده به طرفداران کنسرت و موسیقی

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی با امکانات جدید و حرفه‌ای در زمینه صوت و نور، توانسته رضایت بسیاری از مخاطبین را جلب نماید.

گسترش نیوز - در فضای کنونی جامعه، جایگاه کنسرت‌های موسیقی به عنوان یکی از تفریحات سالم، قابل توجه است.اما این امکان تفریحی فقط با خواننده و تیم کاری وی تکمیل نخواهد شد. این امکان تفریحی قطعا نیازمند یک سالن با امکانات حرفه‌ای می‌باشد.

طراحی سالن کنسرت در حیطه علوم معماری و طراحی داخلی است. ضوابط طراحی سالن کنسرت شامل سرانه طراحی هر عرصه یا فرد و الگوهای طراحی مهمی است که برای ایجاد یک فضای آکوستیک به کار می‌رود.

این فضای آکوستیک نیازمند یک سری از تصمیمات و طراحی‌های فنی و مهندسی است تا فضای داخلی سالن برای دست یابی به هدف مورد نظر کارآمد باشد.

از مهم‌ترین المان‌های موجود در یک سالن، امکانات پخش صدای حرفه‌ای است.

پخش صدا فرآیند انتشار یکنواخت انرژی صدا در داخل یک فضا می‌باشد.

در همین راستا پخش کننده‌های الکتریکی ( یا همان اسپیکرها) در فضای بسته به شکل متفاوتی نسبت به فضای باز تعبیه می‌شوند.

به کارگیری سطوح انعکاس دهنده و پخش کننده‌های با کیفیت در محل‌های مناسب در یک سالن کنسرت باعث شنیده شدن بهتر صدا در فرکانس و رنگ مورد نظر توسط شنوندگان خواهد شد.

همچنین امکانات نور پردازی در یک سالن از دیگر فاکتورهای مهم برای یک اجرای حرفه‌ای است.

رقص نور با هارمونی درون نت‌های موسیقی باید هماهنگ باشد و تعبیه نورپردازها در جای مناسب برای القای مفهوم مورد نظر از نکات ضروری یک طراحی است.

حال با توجه به نکات و استانداردهای ذکر شده در بالا، از بین سالن‌های موجود در شهر تهران که تقریبا نیمی از کنسرت‌های این شهر در آن برگزار می‌شود، می‌توان به سالن همایش میلاد واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، اشاره کرد. این سالن دارای ظرفیت ۲۱۰۰ نفر است. با توجه به محل قرارگیری و امکانات موجود از قبیل فضای پارکینگ گسترده، لابی، بوفه پذیرایی و… محل مناسبی برای برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها می‌باشد.

امکانات حرفه‌ای و جدید نور و صوت که به تازگی در این مجموعه نصب و راه‌اندازی شده است با بسیاری از استانداردهای یک سالن حرفه‌ای مطابقت دارد. این امکانات جدید توانسته‌اند به کمک خواننده در انتقال مفاهیم موسیقی و زیبایی هر چه بیشتر سالن بیایند و جذابیت‌های یک اجرا را دو چندان نمایند.

وجود سیستم تصویر برداری حرفه‌ای نیز از دیگر امتیازات در این سالن است. سالن میلاد دارای ۱۸ متر LED جهت نمایش تصاویر می‌باشد که امکان افزایش و تغییر در چیدمان آن نیز وجود دارد.

گفتنی است با توجه به واکنش‌های مردمی و نظر بسیاری از خواننده هایی که این سالن را برای اجرای خود برگزیده اند، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی توانسته نظر بسیاری از مخاطبین را از نظر امکانات صوتی، تصویری و رفاهی جلب نماید. و گامی مهم در جهت رفاه حال شهروندان بردارد.

منبع: آوای فردا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها