|
کدخبر: 55510

گزارش ویژه گسترش نیوز از آیین افتتاح نمایشگاه گردشگری اصفهان؛

مونسان: هر ایرانی یک سفیر گردشگری باشد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان گردشگری گفت: در زمینه ایجاد شغل در دنیا از هر ده شغل یک شغل در حوزه گردشگری است.

گسترش نیوز یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان با حضور مونسان رئیس سازمان گردشگری، رضایی استاندار اصفهان، نوروزی شهردار اصفهان و جمعی از فعالان حوزه گردشگری در سایت بین المللی این استان برگزار شد.

در ابتدای کنفرانس خبری این رویداد استاندار اصفهان گفت: اصفهان مهد هنر و تمدن است.

رضایی ادامه داد: این شهر ۲۳هزار اثر و محوطه تاریخی، ۷ اثر ثبت شده و رتبه اول کشوری مثل باغ فین میدان امام و کاخ چهلستون و ۴ مراسم معنوی قالی شوی اردهال و قالی بافی کاشان و ۱۸۰۰اثر ثبت ملی و رتبه اول کشور میراث ناملموس و با وجود ۳۱ موزه با ۲۳هزار شی تاریخی است.

وی تصریح کرد: بی شک می‌توان با سیاست‌گزاری مناسب و هماهنگی با رایزن های فرهنگی در سفارت خانه ها و ایجاد بازارهای هدف جدید گردشگری برای جذب گردشگر در این استان قدم‌های ویژه‌ای برداشت.

*در ایران برای گردشگری خرج نمی‌کنیم

معاون رییس جمهور و رییس سازمان گردشگری نیز در این کنفرانس بخش گردشگری را از پیشران های رشد اقتصادی در کشور دانست و گفت: در زمینه ایجاد شغل در دنیا از هر ده شغل یک شغل در حوزه گردشگری است. صنعت گردشگری در تمامی دنیا، کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و کمتر کشوری وجود دارد که گردشگری را به عنوان یکی از رویکردهای توسعه خود در نظر نگرفته باشد.

مونسان اظهار کرد: گردشگری می‌تواند باعث تحرک اقتصاد و همچنین جذب گردشگر باشد. در بعد اجتماعی و فرهنگی هم بهترین راه، تبادل فرهنگی است که ایران با این تمدن بالا می‌توان چهره واقعی کشور را نشان داده و با قاطعیت می‌توان هر گردشگر را سفیر و تبلیغ کننده ایران دانست.

مقام ارشد گردشگری افزود: در بخش اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی می‌توان کمک خیلی خوبی به فعالان عرصه گردشگری کرد.. علی رغم صحبت فراوان درباره مزیت های گردشگری متاسفانه در اولویت‌ها قرار ندارد و دیگر صنایع در حال حاضر اولویت بیشتری نسبت به گردشگری دارند.

وی در پایان گفت: برای جذب هر گردشگر در دنیا ۲دلار هزینه می‌شود این هزینه در کشور ما به چند سنت هم نمی‌رسد. در سال گذشته ۲۰۳ هزار شغل واقعی در این بخش ایجاد شده و با ایجاد بازار هدف جدید در گردشگری می‌توان روزهای خوبی را شاهد بود. تنوع محصولات گردشگری میتواند در تحقق این امر بسیار تاثیر گذار باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها