|
کدخبر: 55245

رئیس انجمن غرفه‌سازان در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

با قدرت تشکیل اتحادیه نمایشگاهی را پیگیری می‌کنیم

رئیس انجمن غرفه‌سازان درباره برنامه‌های مهم این انجمن گفت: در نشست‌های این انجمن با اعضا، مسئله تعیین نقشه راه برای انجام کارها و پروژه‌هایی که به عمر یک هیات مدیره نمی‌رسد را مطرح کرده‌ایم و این کار به‌شدت پیگیری می‌شود.

گسترش‌نیوز - منوچهر جعفری‌زاده، رئیس انجمن غرفه‌سازان در زمینه تشکیل اتاق فکر گفت: ما در بخش سیاست‌گذاری کلان انجمن از روز نخست این دیدگاه را داشتیم که بلافاصله با نخبگان صنعت و پیشکسوتان کشور در این حوزه نشستی برگزار شود و عنوان آن را نیز اتاق فکر گذاشتیم. در این اتاق فکر اولویت‌های تصمیم‌گیری و موضوع‌های کلان را مطرح و نظرهای گوناگونی را دریافت کردیم. نخستین نشست اتاق فکر در هیات مدیره جدید به‌طور تقریبی پس از انتخابات بود و در آن نشست مطرح شد که موضوع گرید که صنف را با تهدید روبه‌رو کرده، حذف شود. بلافاصله شروع به‌کار کردن در این زمینه کردیم و در نهایت منجر به این شد که گواهینامه مکانیسم جدید غرفه‌سازی تغییر پیدا کرد و گرید نیز حذف شد.

jafarizade-ghorfe.jpg

ساماندهی بخش پیمانکاران

وی درباره ساماندهی بخش پیمانکاران اظهار کرد: در این نشست موضوع‌هایی که فکر می‌کنیم در آینده از اولویت برخوردار هستند را مطرح کرده و نظر نخبگان بخش غرفه‌سازی را گرفتیم. این افراد نیز موافق بودند که در بخش پیمانکاران باید ساماندهی انجام شود چراکه مشکلات و مسائل گوناگونی در این بخش وجود دارد. بنابراین ساماندهی بخش پیمانکاران جزو کارهایی است که قرار است امسال ازسوی انجمن غرفه‌سازان انجام شود. ما گزارش عملکرد در این حوزه و کارهایی که در یک سال گذشته انجام شده را ارائه داده‌ایم.

آینده‌نگری برای هیات‌مدیره‌‌های بعدی

جعفری‌زاده در زمینه تعیین نقشه راه انجمن برای هیات مدیره‌های بعدی گفت: مسئله دوم و مهمی که در این نشست پیگیری کردیم، مربوط به نقشه راه انجمن است. پس از حدود یک سال و نیم که از هیات مدیره سوم انجمن می‌گذرد احساس کردیم باید نقشه راهی تعریف و در این قالب، پیگیری کارها انجام شود. در این زمینه موضوع‌هایی هستند که ممکن است بیش از عمر یک هیات مدیره به طول بینجامد ضمن اینکه احتمال دارد نتایج و مدت زمان پروژه بیش از حد طول بکشد. در این زمینه، چکیده نقشه راه که مورد اقبال همگان است را تدوین و مصوب می‌کنیم. ما این تصمیم‌های را در مجمع که یک مرجع قانونی است، تصویب می‌کنیم و این بخش به مطالبات اعضا مربوط می‌شود. در نتیجه افراد و هیات مدیره‌ها می‌دانند که در گذشته یک سری تصمیم‌های گرفته شده که آنها باید اجرا شوند.

حذف شرکت‌های غیرفعال

وی ادامه داد: ما دستور نشستی داشتیم که مواردی از جنس گزارش از آخرین وضعیت ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه جدید، دریافت گواهینامه و میزان استقبال ارائه شده است. براساس تصمیم‌ها از ۳۱ خرداد شرکت‌هایی که در سامانه ثبت نام نکرده‌اند حذف خواهند شد و در این زمینه از صنف سوال پرسیده شده است. در این‌باره نیز اتاق فکر به آن رای داده است اما به هر ترتیب در شرایط حال حاضر، حذف یک سری از شرکت‌ها ممکن است برای یک صنف، زیبنده و شایسته نباشد اما شرکت‌های ذکر شده جزو موارد فعال و پویا نیستند. این شرکت‌ها به صورت فردی و ادواری با فاصله زیاد و حتی سالی یک بار در زمینه نمایشگاه کار می‌کنند.

گفتنی است که نگاه کمی در این زمینه کنار گذاشته شده و نگاه کیفی وجود دارد. آن شرکت‌هایی که به‌طور واقعی در حال انجام فعالیت هستند حتی در کمترین مقیاس می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای کار خود را انجام دهند.

نقشه راه انجمن غرفه‌سازان و موارد آن

درباره موارد نقشه راه می‌توان به صیانت از آیین‌نامه جدید غرفه‌سازی، مراقبت از سامانه جدید و اجرای برنامه‌های آتی، حمایت از تشکیل کارگروه انضباطی داخل انجمن، ادامه فعالیت تا محقق شدن اتحادیه، حفظ صیانت از دستاوردهای انجمن در حوزه‌های ارتباطی با انجمن‌های دیگر، بستر مناسب برای تحقیق مصوبات هیات مدیره، ادامه تصمیم‌های هیات مدیره فعلی درباره هیات مدیره‌های بعدی، ارتقای جایگاه صنفی در تمام حوزه‌ها، حفظ و افزایش تاثیرگذاری انجمن در مناسبات شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، تلاش در راستای تقویت جایگاه تعاونی صنفی، تلاش در جهت افزایش نفوذ انجمن در لایه‌های مرتبط مانند پیمانکاران، حمایت و حفاظت از حقوق تمامی اعضا در تمام تصمیم‌گیری‌ها اشاره کرد. بعدها اعضا هم باید بدانند که چه ساختاری به‌وجود آمده و این موارد جزو اصول اساسنامه‌ای انجمن به‌طور تقریبی می‌تواند در نظر گرفته شود.

حل دغدغه‌ها با سامانه غرفه‌سازی

رئیس انجمن غرفه‌سازان درباره سامانه غرفه‌سازی گفت: سامانه غرفه‌سازی ما به‌طور تقریبی به همه اهداف از پیش تعیین شده در این زمینه رسیده و بلکه از بسیاری از آنها حتی عبور نیز کرده‌ است. همانطور که در جشن روز نمایشگاهی مطرح شد. به‌عنوان مثال، تویاپ ترکیه به‌دلیل دیجیتالی کردن بخش‌های ارتباطی خود توانسته مورد توجه یوفی قرار بگیرد. چنین موضوع‌هایی جزو مسائل روز است و با توجه به اینکه مملکت ما در بسیاری از زیربخش‌ها متاسفانه شرایط قانونمندی ندارد، امروز این بخش توانسته تا حد زیادی دغدغه‌ها را حل کند. ما در ساعت‌ها ۱۱ شب و حتی روزهای تعطیل پاسخگو است و فکر می‌کنم از این بخش بسیار خوب عبور کردیم و همچنان در حال توسعه آن هستیم.

تاسیس اتحادیه نمایشگاهی

وی در پایان به ذکر نکاتی درباره تاسیس اتحادیه نمایشگاهی پرداخت و گفت: اتحادیه صنعت نمایشگاهی خیلی وقت است که از تاریخی که باید ایجاد می‌شد، گذشته است.

ما در این حوزه بیشترین افراد شاغل را داریم و بیشترین مسائل را نیز خواهیم داشت. به همین دلیل پیگیری و اصرار ما در این زمینه بیشتر است و به‌طبع در حوزه برگزاری به دلیل ساختار، شرایط قانونمند و قابل توجهی را می‌طلبد که این موارد باعث شده ما فعالیت بیشتری داشته باشیم. فکر می‌کنم تا چندین ماه آینده به نتایج خوبی برسیم ضمن اینکه حدود ۸۰ درصد مسیر را طی کرده‌ایم. ما مسیر درستی پیموده‌ایم و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد تاسیس اتحادیه نمایشگاهی باشیم.

ارسال نظر