|
کدخبر: 54418

مدیرعامل راه‌آهن در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی:

ریل ملی به مرحله تولید رسیده است / ساخت هزار واگن باری و مسافربری در داخل

مدیرعامل راه‌آهن در سخنرانی خود در افتتاحیه هفتمین دوره نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی اعلام کرد: ریل ملی یکی از افتخارات کشور محسوب می‌شود که درحال‌حاضر به مرحله عمل رسیده است.

گسترش‌نیوز: سعید رسولی، مدیرعامل در افتتاحیه نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی در خصوص وضعیت فعلی این صنعت گفت: ما نه در شعار بلکه در عمل تصمیم داریم که تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنیم و باور داریم که در سال ۹۸ سال فرصت‌ها برای حوزه حمل‌و‌نقل ریلی خواهد بود. امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامگذاری شده و این اسم یک نام جامع از شعارهایی است که در سال‌های گذشته با هدف توسعه توان اقتصادی و کسب‌ و کار توسط مقام معظم رهبری انتخاب شد.

rasooli1234.jpg

امضا تفاهمنامه ۲هزار میلیارد تومانی

وی در خصوص ساخت واگن در داخل کشور اظهار کرد: مفتخر و خوشحالیم که در خانواده راه‌آهن از روزهای ابتدایی امسال با تلاش جدی برای تحقق این شعار در حوزه ریلی اقدامات ارزشمندی را رقم زدیم که مهم‌ترین آن امضا تفاهمنامه ۲هزار میلیارد تومانی استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ برای تولید حدود هزار دستگاه لوکوموتیو، انواع واگن‌های باری و مسافری و بازسازی این واگن‌ها در داخل کشور است. مراحل اجرایی این کار به سرعت پیش رفته و اعتبار آن ابلاغ شده ضمن این که آمادگی برای پذیرش عاملیت این پروژه اعلام شده است. امروز با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که عملیات اجرایی این قرارداد آغاز شده و به زودی شاهد تولید این محصولات در کارخانجات داخل هستیم.

برگزاری کنفرانس در حوزه راه‌آهن و ریل

وی ادامه داد: شرایط کنونی مانند سایر روزها می‌گذرد اما کار، تلاش، سازندگی و پیشرفت ادامه خواهد داشت بنابراین از همه کشورها و شرکت‌هایی که مصمم به همکاری در توسعه و سازندگی ایران هستند تقدیر و تشکر می‌کنم. امیدوارم که روزهای بسیار موفق‌تری را با همکاری یکدیگر پیش رو داشته باشیم. امروز در حالی هفتمین نمایشگاه را افتتاح می‌کنیم که افتخار داریم سومین دوره از کنفرانس آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوزه راه‌آهن و ریلی توسط دانشگاه علم و صنعت همزمان در این نمایشگاه شروع می‌شود. در این کنفرانس بین‌المللی آخرین دستاوردها عرضه می‌شود و این مورد یکی از نقاط قوت این نمایشگاه است.

استفاده از ظرفیت قانون رفع موانع تولید

رسولی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید اظهار کرد: شرایطی که امروز در آن قرار داریم را می‌توان به شرایط جنگ با رویکرد اقتصادی تشبیه کرد. باز هم تلاش می‌کنند که ایستادگی و مقاومت را از ایران بگیرند اما ما آماده‌ایم و با اراده‌ای که امروز در مسئولان برای توسعه صنعت ریلی اتخاذ شده ما برای سال ۹۸ نوید اتفاقات بسیار خوبی را می‌بینیم. در استفاده از منابع داخلی امروز شاهد امضای یک تفاهمنامه هستیم که این پنجمین پروژه‌ای است که از بازار سرمایه تامین اعتبار می‌شود. استفاده از ظرفیت ارزشمند ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید یکی از قوانین و احکام مترقی قانون جمهوری اسلامی ایران است. در حوزه راه‌آهن بعد از گذشت چندین سال کارشناسی مستمر با همت بلند همکاران در سازمان برنامه بودجه امروز در روز اول نمایشگاه دو قرارداد از قراردادهای ماده ۱۲ را به صورت نماینده را امضا می‌کنیم. ۲۲ قراردادی که در این حوزه عملیاتی شده حدود ۹۰۰ میلیارد تومان ظرفیت مالی دارد که به سرمایه‌گذاران بازمی‌گردد. خوشحالیم که با شروع استفاده از این ظرفیت قانونی اعتماد بخش غیر دولتی برای سرمایه‌گذاری در بخش ریلی چندین برابر می‌شود و مطمئن می‌شوند که اثرات سرمایه‌گذاری خود را خواهند دید.

ریل ملی در مرحله تولید

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در خصوص ریل ملی گفت: ما در خلال این نمایشگاه شاهد رونمایی از توفیقات بسیار بزرگی در حوزه تولید ملی خواهیم بود. از لوکوموتیو مپ ۲۴ بازدید خواهیم کرد ضمن این که از تولید قطعه مرکزی سوزن که برای نخستین بار توسط تولیدکنندگان ایرانی ساخته شده رونمایی خواهد شد. ریل ملی یکی دیگر از افتخارات کشور است که به مرحله عمل رسیده است و در این نمایشگاه دو سیستم سیگانالینگ را شاهد خواهیم بود که صد در صد توسط تولیدکنندگان داخل و دو شرکت داخلی تولید شده است. ما جزء ۸ کشوری در دنیا هستیم که به این فناوری دستیابی داریم و امروز ما می‌توانیم این فناوری را به دنیا صادر کنیم.

وی در پایان به ذکر نکاتی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی پرداخت: نمایشگاه‌های تخصصی مزیت‌های خاص خود را دارند ضمن این که دیدار تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و به صورت بی‌واسطه صورت می‌پذیرد. اما این نمایشگاه همانطور که عرض کردم علاوه بر مزیت‌ها عام پیام و ویژگی بارزی نیز دارد که آن حضور و اراده تولیدکنندگان داخل و خانواده راه‌آهن برای ارتقا جایگاه خود در این شرایط است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها