|
کدخبر: 53733

پیام مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی نمایشگاه‌ها؛

نمایشگاه پلتفرمی برای نوآوری در آینده

بهمن حسین زاده - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی

bahman-hoseinzade~1.jpg

بی تردید این روز گرامی یادآور نقش پررنگ و روز افزون صنعت نمایشگاهی به عنوان یک راهبرد اساسی در دیپلماسی فرهنگی، اجتماعی و بالاخص توسعه اقتصادی کشورها است.

گزارش‌های بین‌المللی نظیر یوفی و Oxford Economies نشان دهنده همبستگی و تاثیر مستقیم صنعت نمایشگاهی در شاخص‌های توسعه اقتصادی نظیر رشد اشتغال و تولید ناخالص ملی کشورها است به طوری که در سال ۲۰۱۸ صنعت نمایشگاهی ۱۹۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص ملی دنیا کمک کرده و باعث ایجاد ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار شغل شده است و کشورهای امریکای شمالی، اروپا، آسیای پاسیفیک، امریکای جنوبی، خاورمیانه و افریقایی به ترتیب اولویت بیشترین سهم را همزمان در فعالیت‌های صنعت نمایشگاهی و توسعه اقتصادی داشته‌اند.

نمایشگاه‌ها در حال تبدیل شدن به محل اصلی تبادل ایده ها، افکار و مراودات فی مابین فعالان اقتصادی و صنایع مختلف در سراسر دنیا هستند و این صنعت هر روز از جهات و زمینه‌های مختلف در حال رشد و پیشرفت است و هرساله در کشورها و مناطق مختلف جهان شاهد رشد این صنعت هستیم، اگر چه در برخی نقاط این رشد بسیار چشم گیر بوده است ولی به طور کلی در تمام نقاط جهان این صنعت رو به بهبود است.

این رشد نه تنها شامل فضای نمایشگاهی بلکه تعداد مشارکتکنندگان و تعداد بازدید‌کنندگان نیز بوده است. نمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه بهترین فرصت‌های بازاریابی و فروش مستقیم، تحقیقات، برند‌سازی و سایر فرصت‌ها را برای کسب و کارهایی که در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند به وجود می‌آورند، بلکه به عنوان پلتفرم نوآوری مهم‌ترین نقش را در جذب نوآوری از طریق انتقال دانش و فناوری دارند و با ایجاد ارزش نوآورانه و خلق ارزش مشترک بین ذینفعان، عوامل بازیگر در اکوسیستم کارآفرینی را به هم وصل نموده و با ایجاد هم افزایی بین این عوامل، نوآوری و رشد را در اکوسیستم‌های کارآفرینی به ارمغان می‌آورند.

بنابراین امروز شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به واسطه رویکرد جدید و نوآورانه سعی دارد با پرداختن به موضوعات آموزش و پژوهش، استفاده از نوآوری و فناوری‌های جدید در برگزاری نمایشگاه ها؛ نظیر دیجیتالیزه کردن صنعت نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه‌های تقاضا محور و با رویکرد نوآوری باز نقش خویش را در توسعه تولید ملی و کارآفرینی، توسعه صادرات، برند‌سازی و دستی یابی به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از بیش پر رنگ تر نماید.

قطعاً در سال پیش رو به دلیل نامگذاری هوشمندانه سال ۹۸ تحت عنوان «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری و موقعیت اقتصادی کشور عزیزمان در شرایط تحریم‌های ظالمانه، جایگاه صنعت نمایشگاهی را افزون تر از گذشته حساس و مهم ساخته است. بی‌شک در این شرایط که تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد کشور اعمال می‌شود از ظرفیت بزرگ صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای معرفی کالا و خدمات در بازارهای هدف صادراتی بهره وافر را خواهیم برد.

بدیهی است موفقیت در این مسیر؛ ارتباط مستمرهمه نهادهای خارجی و داخلی نمایشگاهی مانند یوفی، BIE، انجمن ها، اتحادیه ها، اصناف، اتاق‌های بازرگانی، سایت داران نمایشگاهی و سایر سازمان‌های مرتبط را می‌طلبد و ما فعالان صنعت نمایشگاهی این پیام را به جامعه جهانی و دنیا مخابره می‌کنیم که علی رغم تمامی ناملایمات و مانع تراشی‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، صنعت نمایشگاهی ایران بسیار پویا و زنده است.

در پایان ضمن ارج نهادن به زحمات و مساعی ارزشمند تلاش گران عرصه صنعت نمایشگاهی، فرارسیدن روز جهانی صنعت نمایشگاهی را به همه فعالان این صنعت به ویژه صاحبان صنایع، بازرگانان، صادرکنندگان، مجریان، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی، دارندگان سایتهای نمایشگاهی، همکاران سخت کوش و گرامیمان در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران و همه کسانی که به پیشرفت این صنعت و رونق اقتصاد و بازرگانی کشور کمک می‌کنند صمیمانه تبریک می‌گویم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها