|
کدخبر: 52943

نمایشگاه جذاب «فاین کرفت» پاریس برگزار شد + تصاویر

"گراند پاله" پاریس از ۲۳ الی ۲۶ مه میزبان نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی خواهد بود.

امسال در این نمایشگاه ۵۰۰ هنرمند از ۳۳ کشور از جمله ایران، ایتالیا، کره، نروژه، بورکینافاسو، شیلی، لوکزامبورگ، اسپانیا، رومانی، هند، کانادا، کامرون، تایلند، ... حضور دارند. بیش از ۴۰ هزار نفر از دوره قبلی این نمایشگاه بازدید کردند.

در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی از جمله ۲۵ کنفرانس در بخش‌های مختلف، نمایش ۱۰ فیلم، ۲۲ کارگاه آموزشی، ۳ نمایشگاه جانبی، ۱ سمپوزیم با هدف معرفی حرفه‌های هنری در سطح اروپایی و آتلیه هایی برای کودک و نوجوانان پیش‌بینی شده است. یادآوری می‌شود از ایران هنرمندانی از سوی انجمن هنرمندان حوزه سرامیک ایران در این رویداد فرهنگی حضور خواهند داشت.

حضور ۱۰ هنرمند ایرانی در فاین کرفت پاریس

مجسمه‌سازان و هنرمندان سفالگر ایرانی در دوسالانه‌ فاین‌کرفت فرانسه شرکت خواهند کرد. این چهارمین دوره‌ این دوسالانه است که در دو بخش فراخوان و کیوریتوریال برگزار می‌شود.

رجحانه حسینی، کیوریتور بخش ایران در دوسالانه فاین‌کرفت می‌گوید: هر بار در بخش کیوریتوریال این دوسالانه از ۱۱ کشور برای شرکت دعوت می‌شود که امسال برگزارکنندگان این رویداد ایران را نیز دعوت کرده‌اند. هنرمندان جهان به واسطه شناختی که از گذشته هنر ایران دارند بسیار مشتاق دیدن آثار معاصر و هنرمندان جوان هستند و فرانسوی‌ها در تبلیغات امسال نمایشگاه از حضور ایران خیلی خوشحال بودند.

شیوه انتخاب هنرمندان بخش ایران که برای این نمایشگاه انتخاب شده‌اند به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ هنرمندانی که از تولیدات خود و صنایع دستی امرار معاش می‌کنند و درآمد دارند و گروه دیگر هنرمندانی که از صنایع دستی در تولید اثر هنری استفاده کرده‌اند.

مهدی شیر احمدی، نیما نصیری، محمد بهابادی، محمدرضا خلجی، نفیسه خلج، کورش آریش، بهزاد اژدری، محمدعلی سجادی، محسن توحیدی و هیربد همت آزاد هنرمندان حاضر در این دوره از جشنواره‌ی فاین‌کرفت فرانسه هستند.

مهدی شیراحمدی، محمد بهابادی و محمدرضا خلجی هنرمندان فعال در عرصه مجسمه‌سازی، نیما نصیری هنرمند عرصه‌ی میناکاری و بقیه از هنرمندان حوزه سرامیک هستند.

بازدید سفیر ایران از نمایشگاه فاین‌کرفت

finecrftghasemi.jpg

بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه از بخش ایران نمایشگاه بین‌المللی فاین کرفت پاریس بازدید کرد.

بهرام قاسمی با حضور در بخش ایران چهارمین دوره دوسالانه نمایشگاه بین‌المللی «فاین کرافت» از آثار ۱۰ هنرمند ایرانی حاضر در این نمایشگاه بازدید کرد.

سفیر ایران در فرانسه در این دیدار که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، ضمن گفت‌وگو با هنرمندان و مسئولان بخش ایران، با تمجید از آثار حاضر در نمایشگاه گفت: هنر بدیع بکار رفته در این آثار که با بهره گیری و الهام از صنایع دستی صورت گرفته است، موجب شده تا شکوه و جلوه دیگری از این هنر جدید و تاثیرگذار برای مخاطبین نمایش داده شود.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این نمایشگاه را مشاهده می‌کنید:

finecraftt5
finecraftt2
finecraftt1
finecraftt
photo2019-05-2411-23-44
photo2019-05-2411-23-46
photo2019-05-2411-23-46-2
photo2019-05-2411-23-47
photo2019-05-2411-23-49-2
photo2019-05-2411-23-49

ارسال نظر