|
کدخبر: 51471

نگاهی به دوره‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی

ایران پنکس؛‌ روایتی از صنعت نوشت افزار بومی

نوشت افزارهای ایرانی چند سالی است که با نمونه‌های خارج رقابت بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند. این رقابت به حدی است که به عقدیه کارشناسان، حتی بازار اجناس اروپایی را هم تحت فشار قرار داده است. برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی فرصتی را فراهم می‌آورد تا تولیدکنندگان داخلی و خارجی، به ارائه محصولات خود، در یک فضای رقابتی بپردازند و با نگاهی به آینده محصولات باکیفیت‌تری عرضه کنند.

گسترش‌نیوز: در همین راستا نگاهی داریم بر پنج دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی با عنوان تجاری «ایران پنکس» که بخشی از آن در سایت تهران و بخش دیگری در شهر آفتاب برگزار شده بود. به همین بهانه اطلاعات مربوط به ششمین دوره این نمایشگاه که امسال میزبان شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان بسیار بیشتری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب هست، را هم منتشر خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

neveshtafzar.jpg

نخستین دوره؛ ۱۳۹۳

نخستین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی در تاریخ دهم مرداد ۱۳۹۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد در این دوره بیش از ۴۲ برند ایرانی و خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند که ۸۰ درصد تولیدکنندگان داخلی و ۲۰ درصد از برندهای خارجی بودند. این نمایشگاه به مدت چهار روز و تا سیزدهم مردادماه در فضایی به وسعت ۲۵۰۰ مترمربع در سالن‌های یک، A ۱ و ۲ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی حاضر در نمایشگاه می‌توان به آزاده، روشنا، عرش، شکرستان، صنعت تخیل آریا و رُز تحریر یزد اشاره کرد و از برندهای خارجی نیز می‌توان به پیکاسو، لامی، میلان و یونی بال اشاره کرد.

dore1.jpg

دومین دوره؛۱۳۹۴

دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی نیز در تاریخ نهم مردادماه ۱۳۹۴ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. در این دوره که در سالن‌های ۱، ۱ A ، ۲ دایر بود ۳۳ شرکت داخلی و ۱۳ شرکت خارجی ازجمله کشورهای چین، آلمان، ژاپن و هند محصولات خود را در معرض دید عموم قراردادند.

این رویداد را وزیر صنعت، معدن، تجارت وقت افتتاح کرد و مشارکت‌کنندگان محصولات خود را در زمینه تحریر، اداری، مهندسی، کمک آموزشی، لوازم هنری و … به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه در تاریخ دوشنبه ۱۲ مردادماه ۱۳۹۴ به کار خود پایان داد.

dore2.jpg

سومین دوره؛ ۱۳۹۵

سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌تحریر و تجهیزات مهندسی نیز با حضور آقای محمدجواد قنبری، معاون نمایشگاه بین‌المللی و جمعی از مسئولان عالی‌رتبه و مدیران شرکت‌های تولیدی و واردکنندگان صنعت نوشت افزارکشور روز سه‌شنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شد.

در این دوره از برگزاری نمایشگاه نیز ۵۰ شرکت از ایران ۶ شرکت از ترکیه و ۱۴ شرکت از چین حضور داشتند که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد مثبت را نشان می‌داد. این دوره از نمایشگاه نیز در تاریخ ۸ مردادماه ۱۳۹۵ به پایان رسید.

dore3.jpg

چهارمین دوره؛ ۱۳۹۶

پس از برگزاری سه دوره موفق نمایشگاهی در سایت تهران، برگزارکنندگان تصمیم گرفتند نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌تحریر و تجهیزات مهندسی را به مجموعه تخصصی تری منتقل کنند. بنابراین، دوره چهارم این نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد. در این دوره از افتتاح نمایشگاه که از تاریخ ۲۰ تیر لغایت ۲۳ تیرماه ۱۳۹۶ برگزار شد، شرکت‌‌کنندگان از ۴۰ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی از کشورهایی همچون هند، چین و روسیه در فضایی به وسعت ۵۰۰۰ مترمربع حضور یافتند. در این دوره ۱۵ برند جهانی به صورت نمایندگی غرفه داشتند که بسیاری از آنها برای نخستین بار بود که در نمایشگاه‌های ایران حضور پیدا می‌کردند.

dore4.jpg

پنجمین دوره؛ ۱۳۹۷

پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌التحریر و تجهیزات مهندسی نیز در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۷ دوباره در نمایشگاه مجموعه شهر آفتاب برگزار شد. در این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۵ تیرماه ادامه یافت ۷۰ شرکت و تولیدکننده داخلی و ۳ نماینده از کشورهای ترکیه، چین و هند در فضایی به مساحت ۴ هزار مترمربع شرکت داشتند.

با توجه به اینکه دوره‌های قبل نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌التحریر، اداری و مهندسی در بوستان گفت‌وگو و نمایشگاه بین‌المللی تهران و حتی سالن حجاب برگزار شد، این رویداد با حضور شرکت‌کننده‌های داخلی و خارجی توانست تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب کند. این دوره از نمایشگاه توسط مجموعه آوا پیک ایرانیان و با حمایت اتحادیه فروشندگان تهران، انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور و مجمع واردکنندگان نوشت‌افزار برگزار شد.

dore5.jpg

ششمین دوره؛ ۱۳۹۸

در نهایت به ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌التحریر و تجهیزات مهندسی می‌رسیم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است از ۱۱ تا ۱۴ تیر ماه امسال از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در شهر آفتاب برگزار شود.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، این رویداد در فضای سرپوشیده‌ای به مساحت ۱۴ هزار مترمربع در ۲ سالن نمایشگاهی برگزار خواهد شد. در این دوره تاکنون بیش از ۱۰۰ شرکت‌کننده برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته با رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی مواجه بوده و البته ثبت نام همچنان ادامه دارد.

dore6.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها