|
کدخبر: 51069

گزارش گسترش نیوز از نشست خبری نمایشگاه نوشت‌افزار در شهر آفتاب؛

قادری: ۲۶ رویداد در تقویم شهر آفتاب داریم

نشست خبری ششمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی صبح امروز با حضور محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر آفتاب تهران برگزار شد. در این نشست که عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور و مدیرعامل برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی و رئیس مجمع واردکنندگان نوشت‌افزار کشور نیز حضور داشتند ابعاد برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار تشریح شد.

گسترش‌نیوز: قادری در پاسخ به سؤال خبرنگار گسترش‌نیوز مبنی بر اینکه چرا مسئولان نمایشگاه کتاب از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب استقبال نکردند اظهار کرد: باید از مسئولان برگزار‌کننده بپرسید. در سال ۹۵ و ۹۶ برخی مشکلات بوده که الآن کمتر شده و روزبه‌روز هم کمتر خواهد شد. شهرداری این آمادگی را دارد که نواقص را برطرف کند و برای همین موضوع نیز بودجه‌ای مصوب کرده است.

neshastnamayeshgah.jpg

وی در ادامه افزود: ما برای سال بعد نیز منتظر نظرات آقایان نمی‌مانیم. آنچه برای آن پیش‌بینی‌شده را انجام خواهیم داد و نواقص را نیز برطرف خواهیم کرد. به نظر من شما خبرنگاران به دنبال پاسخ این موضوع بگردید که بحث قانون خروج نمایشگاه‌ها به کجا رسید؟ از سال ۱۳۷۹ شورای شهر مصوب کرد به دلیل مشکلات ترافیک و آلودگی زیست‌محیطی باید نمایشگاه از شهر تهران خارج شود. مخصوصاً نمایشگاه‌های پرمخاطب که البته این قانون اجرا نشد.

مدیرعامل شهر آفتاب ادامه داد: سال ۱۳۸۴ دوباره شورای شهر به این موضوع ورود کرد ولی با مقاومت دولت مواجه شد. شهرداری هم ضمن تأکید مجدد بر مصوبه سال ۷۹ ایده ساخت یک نمایشگاه در حد استانداردهای بین‌المللی را می‌دهد.

وی افزود: برای ساخت نمایشگاه در تهران سه‌نقطه موردتوافق قرار گرفت. جانمایی اول بین تهران و کرج نزدیک وردآورد جانمایی دوم زمین‌های اطراف شهر پرند و جانمایی سوم شهر آفتاب، با نظر دولت و شهرداری شهر آفتاب به دلیل مزیت‌های بیشتر و نقص کمتر و جانمایی و معایب کمتر انتخاب شد.

قادری ادامه داد: با موافقت دولت و شهرداری، شورای عالی شهرسازی نیز ورود کرده و برساخت نمایشگاهی به نام شهر آفتاب تأکید می‌کند. تاکنون حدود ۵۶ نمایشگاه در شهر آفتاب تهران برگزارشده است و امسال نیز ۲۶ نمایشگاه دیگر برگزار خواهد شد.

وی در ارتباط بااینکه چرا نمایشگاه کتاب هنوز به نمایشگاه شهر آفتاب منتقل نشده است و چرا اراده‌های جدی برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب وجود ندارد به گسترش نیوز گفت: برای رسیدن به ایده آل‌ها و فرآیند تکمیلی شهر کتاب نیاز به گذشت زمان است و در دنیا سابقه نداشته که تمام مشکلات یک نمایشگاه در آغاز به کار آن برطرف شود.

او همچنین ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی تهران در دهه ۴۰ ساخته شد در حاشیه شهر تهران بود و اگر تاریخ را مرور کنیم خواهیم دید که در اوایل افتتاح نمایشگاه سئول سالی یک نمایشگاه برگزار می‌شد و در سال‌های بعد با دو و سه و بیشتر نمایشگاه برگزار شد. اما در نمایشگاه شهر آفتاب در ابتدای آغاز به کار ما با ۲۶ نمایشگاه شروع کردیم.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به مصوبات شورای شهر و همچنین بخشنامه چهار ماه پیش وزارت کشور مبنی بر ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب شهر تهران و انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب افزود: هنوز این اتفاق نیفتاده است. ما معتقدیم که انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب باید با همکاری و تعاون همه نهادها و مجریان این امر صورت گیرد و ما علاقه‌مند نیستیم که این اتفاق خیلی دستوری نباشد.

قادری گفت: از افرادی که مانع انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب می‌شوند درخواست می‌کنیم که به نظرات مردم احترام بگذارند. وی گفت هرچند که ممکن است در برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب در سال‌های اول مخاطبین آن ریزش پیدا کنند اما بهتر است تا از بخشی از درآمدهایمان بگذریم تا آسایش و آرامش را به شهروندانمان هدیه کنیم.

وی در پایان افزود: در ایام طول برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی دیدیم که مردم چقدر معترض بودند و صدای مردم بلند شد برای یک‌بار هم‌صدای مردم را بشنویم و به خاطر مردم از خواسته‌های شخصی خود بگذریم.

افرایش مشارکت در نمایشگاه نوشت‌افزار

همچنین اکبری، مدیرعامل برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی به برگزاری این دوره از نمایشگاه از ۱۱ الی ۱۴ تیرماه ۹۸ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: این دوره نسبت به دوره‌های قبلی از استانداردهای بالایی برخوردار است و امسال با توجه به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعداد شرکت‌کنندگان، سطح مشارکت‌ها نیز بیشتر شده و امید می‌رود تا با کمک رسانه‌های میزان بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان بیشتر شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها