|
کدخبر: 50988

ایران در ۱۷ کشور نمایشگاه برگزار می‌کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران، بهمن حسین زاده صبح چهارشنبه در نخستین گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد سیاست‌های مجموعه‌اش در راستای توسعه صادرات اظهارکرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری نمایشگاهی با مراکز نمایشگاهی و یا برگزارکنندگان بین‌المللی خارج از کشور با هدف ایجاد بستر توسعه تجارت توسعه دیپلماسی تجاری و اقتصادی از اهم برنامه‌های این حوزه است که حضور پررنگ در اجلاس‌های بین‌المللی UFIو BIE می‌تواند در این عرضه بسیار تاثیرگذار باشد.

گسترش‌نیوز: حسین‌زاده حضور مقتدرانه در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی را یکی دیگر از برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: ۲۴۰۰ متر زمین در اکسپوی ۲۰۲۰ با عنوان منطقه تحرک(mobolity zone) بین پاویون کشور‌های فرانسه و مکزیک برای پاویون جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است که طراحی این پاویون را به مسابقه گذاشته‌ایم که طرح‌های نهایی تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

bahman-hoseinzade~1.jpg

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ج.ا ایران به توسعه بازارهای هدف از طریق برگزاری نمایشگاه در کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه در ۱۵ کشور همسایه به علاوه کشورهای چین و هند در دستور کار قرار دارد، مضاف بر آنکه در فروردین‌ماه در حوزه فناوری با چند شرکت چینی تفاهمنامه‌هایی با محوریت فناوری‌های نوین منعقد شده که این اقدام توسعه دیپلماسی تجاری را هم به همراه دارد.

حسین‌زاده ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه امسال توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک که شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با توجه به امکاناتی که دارد و در جهت حمایت از این صنایع در این‌حوزه نمایشگاه برگزار می‌کند.

وی افزود: گمرک نمایشگاه‌های بین‌المللی سال‌ها غیر فعال بود. با اقداماتی که در این مدت انجام شد، این بخش به زودی فعال می‌شود. فعال شدن گمرک نمایشگاه موجب تسهیل حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ج.ا. ایران با بیان اینکه بی‌تردید از برگزاری مرتبط با حوزه علم و فناوری حمایت می‌شود، گفت: پیش‌بینی و تخصیص تسهیلات حمایتی جهت توسعه مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخل و خارج را در برنامه داریم.

حسین‌زاده از برگزاری بیش از ۸۰ عنوان نمایشگاهی در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: با ارگان‌ها، سازمان‌ها، تشکل‌های صنفی و صادراتی به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های فی ما بین در توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور در راستای توسعه کمی و کیفی صادرات غیرا نفتی تفاهمنامه‌های همکاری ملی منعقد شده است.

وی با اشاره بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌های مربوط در جهت بهبود تجارت کشور، افزود: ایجاد همکاری‌های متقابل نمایشگاهی با مراکز و قطب‌های نمایشگاهی کشور به منظور برگزاری مشترک نمایشگاه‌های اختصاصی-تخصصی در کشورهای همسایه و مجاور از جمله CIS برنامه‌ریزی شده است.

حسین‌زاده توسعه تجارت الکترونیکی را از دیگر برنامه‌های این شرکت دانست و گفت: توسعه تجارت الکترونیک از طریق افزایش سبد نمایشگاه‌های مرتبط با تجارت الکترونیک و استارت آپ‌ها در تقویم سالیانه شرکت برنامه‌ریزی شده است.

منبع: سایت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها