|
کدخبر: 47612

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران مطرح کرد:

اهداف چهارگانه ایران برای حضور در اکسپو ۲۰۲۰

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران گفت: به دنبال آن هستیم تا صلح طلبی، گردشگری، روند توسعه و فرصتهای اقتصادی و تجاری را در اکسپوی ۲۰۲۰ ارائه کنیم.

گسترش نیوز: بهمن حسین‌زاده در سفری که به مشهد داشت ضمن تاکید بر نقش بانوان درتوسعه صنعت نمایشگاهی، از تلاش ایران برای حضور پررنگ در اکسپو ۲۰۲۰ گفت.

BHoseinZ.jpg

آمادگی برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی با محوریت بانوان

بهمن حسین زاده عصر دوشنبه در افتتاحیه نخستین نمایشگاه توانمندی بانوان ایران که در مشهد آغاز به کار کرد با تقدیر از جایگاه زنان و نقش کلیدی آنان در پیشبرد کارهای مهم به ویژه در تنگناهای مختلف انقلاب و بحران‌ها تصریح کرد ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و اکنون بخش زیادی از پذیرفته شدگان حوزه دانشگاهی بانوان هستند ولی سهم اندکی در پست‌های مدیریتی دارند. البته اخیراً در حوزه اقتصاد، تولید و تجارت نقش پر رنگ تری را از بانوان خلاق کشورمان شاهدیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران با اشاره به تفاهمنامه‌ای که با معاون رئیس‌جمهوری به نمایندگی از وزارت صمت امضاء شده خاطر نشان کرد این آمادگی را داریم تا در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران نمایشگاه توانمندی بانوان را به صورت تخصصی برگزار کنیم، به عنوان مثال نمایشگاه در حوزه توسعه صادرات، فناوری‌ها و کارآفرینی برپا شود. نباید به قشر بانوان نگاه جنسیتی داشته باشیم چرا که طبق بررسی‌ها در دنیا برپایی نمایشگاه‌های جنسیتی بسیار کم است.

وی این را هم گفت که اکنون بسیاری از غرفه سازان، مجریان و برگزارکنندگان نمایشگاهی بانوان توانمندی هستند که کارها را به خوبی در عرصه نمایشگاهی پیش می‌برند.

بهمن حسین زاده در ادامه به همراه رضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد و معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان از نمایشگاه توانمندی بانوان مشهد بازدید کرد.

روز مشهد در اکسپوی ۲۰۲۰

وی در ادامه این دیدار در مصاحبه با صدا و سیمای خراسان رضوی که در شهر مشهد انجام شد اظهارکرد سایتهای نمایشگاهی که در استانهای مرزی از جمله استان خراسان رضوی قرار دارند می‌توانند جایگاه خوبی برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با کشورهای همجوار باشند.

وی با اشاره به جایگاه سایت نمایشگاهی مشهد اظهارکرد: سالانه بیش از ۵۰۰ رویداد نمایشگاهی در کشور برگزار می‌شود که ۵۰ تا ۶۰ مورد آن در شهر مشهد است و بعد از نمایشگاه بین‌المللی تهران جایگاه دوم را در کشور دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران با تاکید بر اینکه افزایش دسترسی و حمل‌ونقل آسان به سایتهای نمایشگاهی یکی از عوامل موثر در رونق نمایشگاهی است تصریح کرد سایتهای کلان شهرهایی از جمله اصفهان، شیراز و تبریز در این زمینه پیشرو بوده‌اند و سایت مشهد نیز نباید از این موضوع عقب بماند.

به گفته حسین زاده از ۳۲ سایت رسمی در کشور برخی از آنها مربوط به شهرداریها هستند و از آنجایی که ترجیح بر این است نمایشگاه‌ها در سایتهای رسمی برگزار شود باید توجه بیشتری به این سایتها بشود.

وی از استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد خواست که کمک کنند تا نمایشگاه مشهد در جایگاه خودش قرار گیرد.

حسین زاده همچنین در مورد آخرین وضعیت مشارکت ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی گفت: اکسپو بعد از المپیک مهم‌ترین رویدادی است که با حضور ۱۷۰ کشور جهان هر ۵ سال یکبار برگزار می‌شود. اکسپوی ۲۰۲۰ نیز به میزبانی دبی و با حضور ۱۹۰ موسسه بین‌المللی از سراسر جهان طی ۶ ماه برپا می‌شود که ۲۵ میلیارد دلار طبق پیش‌بینی‌ها درآمدزایی خواهد داشت.

حسین زاده به عنوان کمیسر ژنرال ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ اینگونه توضیح داد که تقسیم بندی کشورها قرار است تا در سه منطقه با عنوان تحرک، فرصت و پایداری برپا شود که کشورها بر اساس توانمندیهایشان در هر منطقه حضور می‌یابند و ایران نیز در منطقه تحرک قرار میگیرد.

وی به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل برخی مسائل سیاسی ما از موضوع عقب بودیم اما با پیگیری‌های وزیر صمت و امورخارجه کارها را پیگیری کردیم و اکنون جانمایی زمین پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ بین کشورهای فرانسه و مکزیک انجام شده است. همچنین طراحی پاویون ایران در قالب مسابقه در حال انجام است و داوری آن با اساتید دانشکده هنرهای زیبای تهران و دانشگاه تبریز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران حضور ایران را در اکسپوی ۲۰۲۰ در راستای نشان دادن فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی برشمرد و گفت: به دنبال آن هستیم تا صلح طلبی، گردشگری، روند توسعه و فرصتهای اقتصادی و تجاری را در اکسپوی ۲۰۲۰ ارائه کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا المانها و شایستگیهای شهر مشهد به عنوان شهر توریستی-زیارتی در اکسپو به نمایش گذاشته شود و روزی هم به عنوان "روز مشهد" را در اکسپو برگزار کنیم.

منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها