|
کدخبر: 47296

سرپرست سایت تهران اعلام کرد

۲۰ سرفصل مهم نمایشگاهی برای سال ۹۸

سرپرست سایت تهران گفت: در سال ۹۸ حدود ۲۰ سرفصل برای توسعه تجارت خارجی و صادرات تدوین کرده‌ایم که افزایش کمی نمایشگاه‌های تخصصی، بین‌المللی و داخلی از جمله آنهاست.

گسترش نیوز: بهمن حسین زاده در کارگروه سیاستگذاری تجارت خارجی که با حضور زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت و مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت و مدیران تابعه در این حوزه در تالار اصفهان برگزار شد به اهمیت تدوین برنامه‌های استراتژیک در حوزه تجارت خارجی و منطبق با سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۲۰ سرفصل برای توسعه تجارت خارجی و صادرات تدوین کرده‌ایم که اهم برنامه‌ها برگرفته از اسناد بالا دستی، قانون ششم توسعه و برنامه‌های راهبردی وزارت صمت است که افزایش کمی نمایشگاه‌های تخصصی، بین‌المللی و داخلی از جمله آنهاست.

bahman-hoseinzadeh.jpg

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، انعقاد تفاهمنامه همکاریهای مشترک با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه را از جمله موارد مهمی عنوان کرد که هم سبب کاهش هزینه‌های مشارکت و هم کاهش فرآیند صدور مجوزها در این حوزه می‌شود و افزود تاکنون با سوریه و ازبکستان تفاهمنامه نمایشگاهی منعقد شده و با کشورهای آذربایجان، ترکیه و مالزی در حال انجام است.

حسین زاده افزایش برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌بنیان و حوزه علم و فناوری را در تقویم سال ۹۸ ضروری دانست و افزود هدف ما این است که پشتیبانی از حوزه تولید و صادرات مبتنی بر ارزش افزوده باشد و تاکنون در نمایشگاه بین‌المللی تهران کمتر نمایشگاه‌های نوآورانه داشته‌ایم که در سال آینده این مهم محقق می‌شود.

وی پیش‌بینی و تخصیص تسهیلات حمایتی برای توسعه مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌های در دستور کار عنوان کرد و افزود همچنین سعی کرده‌ایم در بخشهای نمایشگاهی تنوع را هم در نظر بگیریم بطوریکه ۷ درصد نمایشگاه‌ها در حوزه علم و فناوری، ۷ درصد در حوزه نساجی و ۷ درصد هم در حوزه صنایع و معادن است.

به گفته حسین زاده برنامه‌ریزی‌های لازم ‌انجام شده تا بتوان با برگزارکنندگان معتبر نمایشگاهی در عرصه بین‌الملل به ویژه در حوزه برندینگ و مشارکت در اجرای نمایشگاه‌ها کارهای مشترک انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد طی اقدامی مشترک و هماهنگ با سازمان توسعه تجارت به دنبال راهکارهایی برای کوتاه کردن زمان و فرآیند‌ صدور مجوز برگزاری نمایشگاه هستیم.

استقرار و فعال‌سازی گمرک برای ترخیص دائم کالا در نمایشگاه بین‌المللی تهران برنامه دیگری بود که سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران به آن اشاره کرد و گفت: تسریع در ورود و ترخیص خطوط تولید، دستگاهها و تجهیزات موردنیاز شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها می‌تواند به بهبود فضای کسب و کار کمک کند.

وی همچنین به اهمیت رصد و شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعت نمایشگاهی کشور و مقایسه آن با استانداردهای روز دنیا هم اشاره کرد و گفت: تا کنون می‌توان گفت بجز آماری که UFI (اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها) اعلام می‌کند نداشته‌ایم و بر همین اساس برنامه‌های پژهشی و کاربردی با استفاده از ظرفیت مراکز علمی - دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته تا فعالیتهای نمایشگاهی را ارتقاء دهیم.

حضور پررنگ در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی از دیگر نکاتی بود که حسین زاده آن را به عنوان یکی از نقاط قوت برای ارتقاء ظرفیتهای صادراتی عنوان کرد و گفت از اکنون به دقت چه در طراحی و چه در نحوه مشارکت و چیدمان پاویون ایران در اکسپوی دبی در حال برنامه‌ریزی هستیم چرا که اکسپو محل مناسبی برای تغییر نگرش و ایجاد بازارهای جدید و تعامل مناسب با سایر کشورها محسوب می‌شود.

منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها