|
کدخبر: 46558

اختصاصی گسترش نیوز

۷ رویداد پر زرق‌و‌برق آسیا را بشناسید

در میان فهرست بلندبالای رویدادهای پرطرفدار، نمایشگاه‌های طلا و جواهر جایگاه ویژه‌ای دارند. به‌طور معمول، ظرافت و زیبایی جواهرات و سنگ‌های قیمتی حاضر در این رویدادها چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. نکته جالب درباره رویدادهای طلا و جواهر آن است که علاوه بر فعالان بازار طلا و جواهر، به‌طور معمول، خانم‌ها در ردیف نخست بازدیدکنندگان قرار دارند.

گسترش نیوز: ما در این گزارش، ۷ رویداد مهم طلا و جواهر آسیا را به شما معرفی می‌کنیم. این رویدادها به‌طور سالانه یا دوسالانه برپا می‌شوند و در هر دوره هزاران مخاطب را به سوی خود جلب می‌کنند. با ما همراه باشید.

Istanbul-Jewelry-Show-Ekim-2017-9.jpg

درخشش ابوظبی و شارجه

نمایشگاه جواهرات ابوظبی که با نام اختصاری(JWS) شناخته می‌شود، هر سال در نیمه‌های پاییز برگزار می‌شود. این رویداد عربی فرصتی استثنایی برای علاقه‌مندان جواهرات نفیس است و آخرین مدل‌های جواهرات و ساعت را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه جواهرات ابوظبی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که ازجمله آنها ارائه جدیدترین طرح‌های جواهرات در بیش از ۱۵۰ غرفه‌ و انجام قرعه‌کشی با جوایزی به ارزش بیش از ی‌هزار درهم است.

امارات متحده عربی علاوه بر رویداد جواهرات ابوظبی، هر دو سال یکبار نیز در شهر شارجه میزبان علاقه‌مندان دنیای جواهرات می‌شود. نمایشگاه ساعت و جواهرات شارجه یکی از برترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های ساعت و جواهرات در منطقه است. این نمایشگاه با همکاری اتاق بازرگانی شارجه برگزار می‌شود و یکی از ویژگی‌های جالب آن، اختصاص زمانی خاص برای بازدید بانوان است. بحرین، چین، هنگ‌کنگ، هند، ایتالیا، ژاپن، اردن، لبنان، لیتوانی، مالزی، پاکستان، عربستان سعودی، سنگاپور، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، امریکا، انگلیس و یمن برخی از کشورهای شرکت‌کننده هستند.

طلا و جواهر کوالالامپور

کوالالامپور در جنوب‌شرق آسیا هر سال در فصل پاییز میزبان نمایشگاه پاییزه طلا و جواهرات کوالالامپور(MIJ) می‌شود. از این رویداد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قطب‌های تجارت جواهرات در منطقه جنوب شرق آسیا یاد می‌شود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این نمایشگاه فرصتی برای نمایش بهترین مجموعه جواهرات منطقه شامل الماس، مروارید، یشم، سنگ‌های گرانبها، فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی برای همه ایجاد کرده است. بر همین اساس هم دست‌اندرکاران صنعت جواهر از سراسر جهان در نمایشگاه جواهرات کوالالامپور گرد هم می‌آیند تا از این فرصت برای نفوذ به بازار مالزی بهره ببرند.

رویداد تابستانی سنگاپور

علاوه بر کوالالامپور، شهر سنگاپور در کشور سنگاپور نیز با رویداد تابستانی جواهرات SIJE هر سال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به‌طوری که از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های آسیا در حوزه جواهرات نام می‌برند. به‌علاوه سنگاپور درسراسر جهان به‌عنوان مرکز مهم جواهرات ظریف و زیبا به رسمیت شناخته شده است. در نمایشگاه جواهرات سنگاپور مجموعه‌هایی خیره‌کننده از مشهورترین جواهرسازها به چشم می‌خورد. غرفه‌داران بین‌المللی صنعت طلا و جواهر از سراسر جهان از ایالات متحده تا اروپا، آسیا، هنگ‌کنگ و استرالیا به این نمایشگاه می‌آیند و همین موضوع این رویداد را به‌جایگاهی ایده‌آل برای پیدا کردن شریکان تجاری و همچنین توسعه روابط جدید با مشتریان تبدیل کرده است. بیش از ٢٠٠ غرفه‌دار از بیش از ٢٥ کشور خلاقیت خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.

بزرگ‌ترین رویداد طلایی آسیا

نمایشگاه الماس و جواهر هنگ‌کنگ (HKIDGPS) که هر سال در فصل زمستان در شهر هنگ‌کنگ برگزار می‌شود، یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین بازارهای جواهرات در جهان است. در این نمایشگاه سمینارهای تخصصی و انجمن خریداران برای ارائه ‌روزآمدترین اطلاعات بازار سازماندهی شده‌اند و طیف گسترده‌ای از موضوع‌ها مانند جدیدترین توسعه‌ها و فرصت‌های موجود در صنعت جواهر در بازارهای در حال ظهور را پوشش می‌دهند.

jewelryshow1.jpg

در آخرین نمایشگاه الماس و جواهر هنگ‌کنگ، دو رویداد مجزا در دوسالن با حضور ١٨٧٥ غرفه‌دار برپا شد. سال گذشته در مجموع ١١٠ خرید، از ٨٥٠٠ خریدار از ٧٧ کشور و منطقه انجام شد. همچنین براساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان برپایی این رویداد ٦٢٤٩ از بازدیدکنندگان از هنگ‌کنگ و ٢٣١٤٧ بازدید‌کننده از خارج از هنگ‌کنگ به این نمایشگاه آمدند که این نشان‌دهنده بین‌المللی بودن نمایشگاه جواهر و مروارید هنگ‌کنگ است.

همچنین ۳کشور خارجی چین هند و تایلند از پر بازدید‌ترین غرفه‌ها در نمایشگاه بودند. علاوه بر این ۳ کشور، جواهرسازان از ایالات متحده امریکا، هند، لهستان، فرانسه، ترکیه و امارات متحده عربی نیز به این رویداد آمده بودند.

گردهمایی ۲ هزار جواهرساز در استانبول

نمایشگاه طلا و جواهر و ساعت استانبول که سالانه دو بار، برگزار می‌شود، با ارائه فرصت‌های تجاری و شبکه‌ای‌ منحصربه‌فرد به حرفه‌ای‌های این صنعت، از اروپای شرقی تا آسیای نزدیک، روسیه تا شمال افریقا، از کشورهای مشترک‌المنافع تا خاورمیانه، به‌عنوان نمایشگاه پیشرو در بخش صنعت طلا و جواهر شناخته می‌شود. این نمایشگاه، با۳۰ سال سابقه، نقش بزرگی را در ایجاد ارتباطات تجاری جدید و همچنین توسعه بازار محصولات جدید شرکت‌ها ایفا می‌کند. در این نمایشگاه می‌توان با آخرین نوآوری‌ها در ماشین‌آلات، مواد، محصولات و مجموعه‌های طلا، الماس، نقره، سنگ‌های قیمتی، مروارید، ساعت‌های گران‌قیمت و... آشنا شد.

بیش از ۱۲۰۰تولیدکننده محلی و برون‌مرزی، طراح طلا و جواهر، عمده‌فروش‌ و خرده‌فروش، از ۲۵ کشور جهان، ازجمله، چین، هند، روسیه، ایتالیا و ...، هرساله در این نمایشگاه گرد هم می‌آیند و مجموعه‌های بی‌نظیر خود را به نمایش می‌گذارند. از میان کشورهای بازدیدکننده نیز، بیشترین سهم متعلق به ترکیه، روسیه، ایران، یونان و عراق است.

رویدادی برای هندی‌ها

نمایشگاه طلا و جواهر بین‌المللی هند(IIJS) یکی از رویدادهای طلایی مهم جهان به‌شمار می‌آید. این نمایشگاه که به‌طور سالانه در شهر بمبئی و از سوی شورای توسعه صادرات طلا و جواهر هند برگزار می‌شود، به‌طور تقریبی شامل هزار غرفه از ۸۷۵ شهر هند است. براساس آمارهای منتشرشده شرکت‌کنندگان این نمایشگاه در دوره گذشته از ۸۵ کشور گوناگون به هند رفته بودند. در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند همه موارد مربوط به جواهرات، ازجمله الماس‌های خاص، سنگ‌های رنگی، ماشین‌آلات و لوازم برای تولید طلا و جواهر را پیدا کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها