|
کدخبر: 46265

رئیس انجمن برگزار‌کنندگان در کنفرانس صنعت نمایشگاهی مطرح کرد:

نقش مهم نمایشگاه در توسعه اقتصادی

علی مرادی گفت: در مقطع فعلی، توجه به صنعت نمایشگاهی به دلیل نقشی که می‌تواند در رقابت آفرینی میان تولید‌کنندگان، توسعه صادرات غیر نفتی و توسعه گردشگری داشته باشد، اهمیت این حوزه دو چندان می‌شود.

گسترش نیوز: دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت نمایشگاهی روز شنبه ۴ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شد.

namayeshgah-56.jpg

علی مرادی، رئیس انجمن برگزار‌کنندگان در این کنفرانس گفت: بنده به نمایندگی بیش از ۷۰ برگزار‌کننده در کشور به اینجا آمده‌ام تا بگویم همکاری سازنده‌ای بین انجمن برگزار کنندگان، سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه صورت گرفته است. این همکاری باعث شده بخش خصوصی رشد زیادی را تجربه کند. شرکت سهامی نمایشگاه نقش حاکمیتی نمایشگاه را عهده‌دار است به همین دلیل نمایشگاه‌های ایران با سایر جهان متفاوت است.

وی افزود: انتظار ما حمایت بیشتر و تشکیل کارگروه‌هایی برای رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات ماست. نباید از نظر دور داشت که در مقطع فعلی، توجه به صنعت نمایشگاهی به دلیل نقشی که می‌تواند در رقابت آفرینی، توسعه صادرات غیر نفتی و توسعه گردشگری داشته باشد، اهمیت این حوزه دو چندان می‌شود.

مرادی گفت: تشکیل کمیته شوراها می‌تواند باعث افزایش زمان اعطا مجوزها به سه سال شود. همچنین می‌تواند مشکلاتی مانند عدم هماهنگی تعرفه با نرخ تورم را از بین ببرد و باعث تغییر رویکرد ایران در برپایی نمایشگاه‌های خارج کشور شود.

این رویداد همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی برپا شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها