|
کدخبر: 46043

‌سرپرست سایت تهران: ایران باید قطب نمایشگاهی منطقه شود

‌سرپرست سایت تهران گفت: به دنبال آن هستیم که ایران قطب صنعت نمایشگاهی منطقه شود.

گسترش نیوز : بهمن حسین زاده در آستانه دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی در مورد اهمیت این صنعت خاطر نشان کرد بخش عمده‌ای از بازاریابی و تجارت جهانی کالا مرهون برپایی بیش از ۱۴۰ هزار نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی در دنیاست و همه ساله در بیش از ۵ هزار شهر دنیا نمایشگاه‌های تجاری برگزار می‌شود که آخرین دستاوردهای فناوری و فناوریک را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهد.

BHoseinZ.jpg

وی به سیر تحولات صنعت نمایشگاهی در ایران هم اشاره کرد و گفت: با آنکه بیش از ۵۰ سال سابقه برگزاری نمایشگاه در کشورمان وجود دارد اما تا سال ۷۹ فقط یک نمایشگاه بازرگانی تهران همه ساله در کشور برپا می‌شد اما طی ۱۸ سال اخیر شاهدیم که تقریباً همه استانهای کشور سایت رسمی برپایی نمایشگاه دارند‌‌‌‌‌.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران که سابقه نمایشگاه‌هایی همچون تلکام و عرصه فناوری را در کارنامه کاری خود دارد این را هم گفت که هم اکنون ۳۲ سایت نمایشگاهی در کشور در کنار نمایشگاه بین‌المللی تهران بیش از ۵۰۰ عنوان نمایشگاهی و ۸۰ رویداد اصلی را به عنوان یک برند در غرب آسیا و خاورمیانه هر سال برپا می‌کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها زمینه‌ای برای توسعه فضای کسب و کار و ارز آوری هستند تصریح کرد در کشورهای اروپایی سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد در آمد ناخالص ملی از محل برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری تامین می‌شود که ما در ایران باید با بازنگری در استانداردهای نمایشگاهی این رقم را محقق کنیم، مضاف بر آنکه با توجه به دغدغه اشتغالزایی در کشور صنعت نمایشگاهی تاثیر بسزایی در این حوزه دارد.

وی تشکیل شورای هماهنگی نمایشگاه‌ها را از سیاست‌های جدید خود برای جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت منابع عنوان کرد و گفت در کنار این به دنبال توسعه نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی ایران در کشورهای خارجی به‌ویژه کشورهای منطقه که بازار ۴۰۰ میلیون نفری دارد هستیم.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران بر این نکته تاکید کرد که برگزاری نمایشگاه چیدن و برچیدن کالا نیست بلکه باید به گونه‌ای برپا شود که با ارائه دستاوردهای تولید داخل و حضور بازرگانان خارجی و برگزاری جلسات تخصصی B۲B و B۲G در حاشیه هر نمایشگاه شاهد قراردادهای تجاری ارزآور باشیم.

این مدیر استراتژیک، دبی و ترکیه را دو رقیب در صنعت نمایشگاهی برشمرد و افزود به دنبال آن هستیم که ایران قطب صنعت نمایشگاهی منطقه بشود، به‌ویژه آنکه سایتهای نمایشگاهی استانهای مرزی می‌توانند محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با کشورهای همجوار باشند.

بر اساس این گزارش با تغییر مدیریت شرکت ‌سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران از دو ماه اخیر سیاست‌های جدیدی برای پویاتر شدن صنعت نمایشگاهی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی کشور از پنجشنبه ۲ اسفند تا ۵ اسفند آخرین دستاوردهای صنعت نمایشگاهی را با حضور غرفه سازان، مجریان نمایشگاهی و سایتهای نمایشگاهی کشور برای علاقه مندان ارائه می‌کنند.

منبع: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران

ارسال نظر