|
کدخبر: 45770

در آستانه دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی

اینجا کپی‌برداری ممنوع است!

کمتر از یک هفته به برپایی دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی زمان باقی‌مانده است؛ رویدادی که قرار است بار دیگر اهمیت پوستر در برپایی رویدادهای نمایشگاهی را به برگزارکنندگان یادآور شده و باعث ایجاد انگیزه در این حوزه شود.

در آستانه برپایی دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی گسترش نیوز به سراغ یکی دیگر از فعالان این حوزه رفته تا اهمیت پوستر در برپایی یک رویداد را از نگاه بخش خصوصی جویا شود.

jashnvareposter-1.jpg

کپی‌برداری ممنوع!

علی اردلان، مدیر برگزار‌کننده رویدادهای نمایشگاهی و مدیرعامل شرکت «نماگران پرشین» در گفت‌وگو با گسترش نیوز ضمن اشاره به اهمیت طراحی پوستر نمایشگاهی، گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که برای داشتن نوآوری در طراحی پوستر باید رعایت شود این است که کپی‌برداری نباشد، همچنین پوسترها باید با گرافیک بالا طراحی و چاپ شوند.

علی اردلان درباره اهمیت پوسترهای نمایشگاهی در رقابت میان مجریان برگزاری نمایشگاه، اظهارکرد: پوسترهای نمایشگاهی بیشتر بستگی به ذوق هنری گرافیست دارد، اما به نظرم از سال گذشته در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری به‎دست آمده و مجریان نمایشگاهی سعی کرده‎اند در پوسترهای‎شان نوآوری داشته باشند. همین موضوع باعث افزایش رقابت بین مجریان نمایشگاهی شده است.

وی ضمن تاکید بر مشارکت خود در دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی افزود: برخلاف سال گذشته، ما امسال قصد داریم با ۲ تا ۳ پوستر در جشنواره پوسترهای نمایشگاهی شرکت کنیم.

چالشی به‎نام افت متراژ

اردلان در ادامه سخنان خود با اشاره به چالش‌هایی که امسال گریبانگیر صنعت نمایشگاهی شده، اظهارکرد: سال ۹۷ برگزاری نمایشگاه‌ها با افت شدید کیفی و کمی روبه‌رو شدند. در سال ۹۷ نمایشگاه‌هایی ازجمله نمایشگاه صنعت ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته و نمایشگاه لوازم‎خانگی را در استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری، کرمانشاه و مرکزی برگزار کردیم. گفتنی است که تا پایان سال نمایشگاه‌های مبلمان و لوستر و همچنین نمایشگاه فرش ماشینی و دستباف را در اراک و به‎طور همزمان نمایشگاه مبلمان و لوستر را در ایلام برگزار می‌کنیم.

اردلان در بخش دیگری از سخنان خود از نوسان‎های نرخ ارز به‎عنوان چالش دیگر صنعت نمایشگاهی یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه به‎دلیل نوسان‎های بازار ارز، هیچ‎کدام از برندهای مطرح سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی که هر سال پایه ثابت نمایشگاه‌های ما بودند، در این دوره شرکت نکردند.

آهسته‌تر حرکت می‌کنیم

این مدیر برگزار‌کننده رویدادهای نمایشگاهی درباره برنامه‌های سال آینده خود اظهارکرد: برای سال‌ آینده قصد داریم کمی آهسته‌تر حرکت کنیم تا با چالش‌های امسال برخورد نکنیم و می‌خواهیم تا جایی که امکان دارد تعداد نمایشگاه‌های‎مان را کم کنیم تا در نهایت بتوانیم از این بحران عبور کنیم. بسیاری از نمایشگاه‌ها را هم به سایت‌هایی که طبق روال به آنها پیشنهاد می‌دادیم، امسال به‎دلیل هزینه بالای آن و اشباع‎نشدن سالن‌ها پیشنهاد ندادیم. امسال تنها یک سایت نمایشگاهی ما را در زمینه کیفی و کمی برگزاری نمایشگاه‌ها همراهی کرد.

مدیرعامل نماگران پرشین همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از اجرایی شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران خاطرنشان کرد: امسال با کاهش شدید حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه روبه‎رو شدیم و تنها یک شرکت از کشور ایتالیا در نمایشگاه ساختمان حضور پیدا کرد.

امسال قرار است دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی مانند دوره نخست از ۲ تا ۵ اسفند و در سایت تهران برگزار شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها