|
کدخبر: 45138

در آستانه دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی مطرح شد

رقابت به سبک پوسترها

در آستانه این جشنواره، صمت به سراغ برنده رتبه دوم پوستر نمایشگاهی در نخستین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی رفته است.

مسلم نوروزی، مدیر برگزارکننده رویدادهای بین‌المللی نمایشگاهی و مدیرعامل شرکت آرتانمانگر اردبیل در گفت‌وگو با گسترش نیوز به بررسی وضعیت پوسترهای نمایشگاهی پرداخت و گفت: برخی برگزار‌کنندگان به پوستر اهمیت می‌دهند و با استفاده از طراحان حرفه‌ای اقدام به طراحی پوسترهای در شأن عنوان نمایشگاه می‌کنند. این رویکرد به‌طور قطع تاثیر مثبتی بر جذب مخاطبان خواهد داشت، ولی متاسفانه برخی برگزارکنندگان فقط برای رفع تکلیف اقدام به طراحی پوستر در حد مبتدی می‌کنند.

jashnvare-poster1.jpg

وی در ادامه به تاثیر جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی در بهبود وضعیت پوسترها اشاره و اظهارکرد: جشنواره پوسترهای نمایشگاهی ایده و ابتکار خوبی بود که سال گذشته ازسوی موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت و با حمایت انجمن‌های برگزارکنندگان و سایت‌داران برگزار شد. نخستین دوره این جشنواره با استقبال خوبی از سوی برگزار‌کنندگان روبه‌رو شد، همچنین در روند داوری از داوران نامدار و صاحب سبکی برای داوری و انتخاب آثار برتر دعوت به‌عمل‌آمده بود که جای قدردانی و تشکر دارد.

نوروزی افزود: برگزاری این جشنواره باعث می‌شود پوسترهای نمایشگاهی در یک مکان اختصاصی همزمان با نمایشگاه صنعت نمایشگاهی در معرض دید و قضاوت داوران و صاحب‌نظران قرار گیرد. ازآنجایی‌که ایده‌های برتر مورد تشویق و تحسین قرار می‌گیرد، موجب انگیزه مضاعف برای صاحبان پوسترها در سال‌های آینده می‌شود؛ به‌طوری‌که رفع نواقص و استفاده از طراحان حرفه‌ای را در اولویت کاری خویش قرار می‌دهند و این موجب می‌شود در بلندمدت پوسترهای نمایشگاهی با نوآوری و خلاقیت، پیشرفت‌های چشمگیری برای بهتر دیده شدن ایجاد خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز در جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی حضور خواهد یافت، اظهارکرد: با توجه به اینکه در جشنواره سال گذشته پوستر ما مقام دوم را کسب کرده بود امسال با ۷طرح متفاوت برای ارتقا یا حفظ جایگاه قبلی حضور پررنگ‌تری خواهیم داشت و تمام تلاش‌مان را برای بهتر دیده شدن انجام خواهیم داد.

این مدیر برپایی رویدادهای بین‌المللی درباره سال ۹۷ و چالش‌های آن، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که می‌دانید سال ۱۳۹۷ به علت خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها، سال بسیار سختی بر اقتصاد ایران بود. سالی که به‌دنبال تحریم‌ها، نوسان‌های شدیدی در نرخ ارز، طلا و مسکن و... انجام و شرایط دشواری برای تولید‌کنندگان ایجاد شد و حتی خیلی از تولیدکنندگان در تهیه مواد اولیه و ادامه تولید با مشکلات حادی روبه‌رو شدند و از سویی شرکت‌های خارجی که در ایران کار می‌کردند متاسفانه از ایران خارج شدند، واردات و صادرات هم به علت همکاری نداشتن بانک‌های جهانی به مشکل برخوردند به همین دلیل استقبال از نمایشگاه‌ها به‌ویژه نمایشگاه‌های استانی نسبت به سال‌های گذشته ضعیف شد؛ اما این شرکت باوجود این مشکلات ۴۰عنوان نمایشگاه تخصصی که از سال پیش اقدام به عقد قرارداد کرد و خوشبختانه براساس برنامه‌ریزی‌ها در تاریخ‌های مقرر برگزار کرده یا در حال برگزاری است.

وی افزود: البته در این راه با سختی‌های زیادی روبه‌رو بودیم. کیفیت و کمیت نمایشگاه‌ها نسبت به گذشته افت کرده و هزینه تبلیغات افزایش چشمگیری یافته است. به‌دلیل شرایط حاکم امکان افزایش هزینه غرفه امکان‌پذیر و منطقی نبود و حتی در برخی نمایشگاه‌ها متحمل ضرر و زیان هم شدیم اما خداوند را شاکر هستیم که به تعهدات‌مان در قبال شرکت‌های نمایشگاهی عمل کردیم و هیچ‌کدام از نمایشگاه‌های‌مان لغو نشد و رضایت مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ ما هم جلب شد که ارزش این کار بسیار بالاتر از منافع مادی بود.

نوروزی در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌ برای رویدادهای سال۹۸ گفت: ما با اتکا به تجربه و توانایی و کارکنان مجرب برای برگزاری نمایشگاه در استان‌های گوناگون برنامه مدون و مستمر داریم اما من متاسفانه برای سال آینده چشم‌انداز بهتری برای صنعت نمایشگاهی نمی‌بینم. چون اعتقاد و باورم بر این است که زمانی صنعت نمایشگاهی کشور رونق پیدا می‌کند که واحدهای تولیدی شرایط بهتری داشته باشند و از سویی امکان حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران فراهم باشد که متاسفانه به‌دلیل تحریم‌ها این امر محقق شدنی نیست و به‌طور قطع، سال سختی را تجربه خواهیم کرد. ما برای سال ۱۳۹۸ هم محافظه‌کارانه پیش می‌رویم و در عقد قراردادها تجدیدنظرخواهیم کرد. درحال‌حاضر با برخی سایت‌ها نسبت به عقد قرارداد اقدام کرده‌ایم و ممکن است برخی عنوان‌ها به تقویم نمایشگاهی سال ۱۳۹۸ اضافه و برخی دیگر به علت شرایط حاکم از تقویم حذف شود.

امسال قرار است دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی مانند دوره نخست از ۲ تا ۵ اسفند و در سایت تهران برگزار شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها