|
کدخبر: 42307

معاون وزیر صنعت در پاسخ به گسترش نیوز؛

فناوری؛ شاه‌کلید رفع نیاز مالی صنعتگران

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رفع نیازهای مالی صنعت با استفاده از توان بخش فناوری دانشگاهی گفت: علم و دانش از گذشته جدا از صنعت و اقتصاد فعالیت کرده‌اند در صورتی که اتصال این دو بخش می‌تواند به رفع نیازهای اقتصادی و تجاری‌سازی طرح و ایده بپردازد. اکنون دانشگاه و صنعت برای رفع نیازهای خود به یکدیگر وابسته‌اند.

گسترش نیوز - برات قبادیان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهار کرد: امروز اقتصاد به سمت دانش‌بنیان شدن در حال حرکت است و فعالان اقتصادی هر روز دیرتر به سمت فناوری‌ها حرکت کنند، متضرر خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه همزمان دو نمایشگاه فناورانه در آستانه هفته پژوهش ادامه داد: نمایشگاه‌ها امسال حال و هوای دیگری دارد زیرا نیازها در کنار توانمندی‌ها به نمایش گذاشته شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نگاه به داخل برای رفع نیازهای فناورانه از ویژگی‌های نمایشگاه امسال است. بنگاه‌های صنعتی، معدنی، تجاری و خدماتی باور کرده‌اند که بسیاری از نیازهایشان را می‌توانند در داخل رفع کنند این ارتباط در نمایشگاه امسال برقر شده است.

قبادیان ادامه داد: آنهایی که صاحب فناوری، ایده و طرح هستند در نمایشگاه های حوزه فناوری حضور دارند از طرفی بنگاه‌های اقتصادی نیز با ارائه نیازهایشان در این رویدادها حضور پیدا می‌کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: نیازهای اعلام شده از سوی بنگاه‌های اقتصادی در این نمایشگاه ارائه شده و اگر به مرحله امضای قرارداد و اجرا رسید باید قبل از برگزاری نمایشگاه سال بعد اطلاع رسانی شود.

قبادیان گفت: امروز با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه در داخل کشور به این باور رسیده‌ایم که می‌توانیم نیازهای خود را رفع کنیم.

وی ادامه داد: امروز با استفاده از توان بخش فناوری و فعالان حوزه پژوهش میتوان نیازهای بخش صنعت و حتی مشکل مالی صنعتگران را رفع کردم.

گفتنی است حاشیه نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از ۳ دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی دایر شده و تا ۶ دی ماه پذیرای علاقه مندان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها