|
کدخبر: 42176

نمايشگاه فارماكوپه دامپزشكی ايران برگزار شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: امسال ۳۴۰ میلیون یورو ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین مواد اولیه وارداتی دارو، واکسن و مواد بیولوژیک و افزودنی دام، طیورو آبزیان پیش‌بینی شده است.

گسترش‌نیوز: دکتر علیرضا رفیعی پور در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی فارماکوپه دامپزشکی ایران که از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده است، در باسخ به پرسش خبرنگار ما درباره تأمین ارز دولتی گفت: از کل ارز پیش‌بینی شده برای تأمین مواد اولیه وارداتی دارو، واکسن، مواد بیولوژیک و افزودنی‌های دام، طیور و آبزیان تاکنون ۲۲۰ میلیون یورو طی چهار ماه اخیر پرداخت شده است.

namayeshgah122.jpg

وی افزود: سازمان دامپزشکی در حوزه تأمین مواد اولیه داروها، واکسن، مواد بیولوژیک و افزودنی‌ها دو برابر سال گذشته تخصیص ارز برای بسیاری از اقلام در حوزه دام، طیور و آبزیان داشته است.

رفیعی پور اظهارکرد: ما در سال گذشته تغییراتی را در دستورالعمل‌ها در حوزه کاهش فرآیند زمان ثبت و سفارش واردات مواد اولیه داروها و واکسن‌های دامپزشکی ایجاد کردیم و در سال ۹۷ با شروع تحریم‌ها بعضی از دستورالعمل‌ها را به نفع وارد‌کنندگان مواد اولیه تغییر داده‌ایم تا بتوانند با سرعت لازم ثبت سفارش خود را انجام و ارز دولتی دریافت کنند.

وی افزود: مجموع دارو و واکسن‌های وارداتی حوزه دام، طیور و آبزیان بیش از ۲ هزار قلم است که ۴۰ تا ۵۰ قلم آن جنبه استراتژیک دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما درباره نقل و انتقال ارز نیز گفت: ظرف یک هفته اخیر شرایط مبادله ارز در حوزه تأمین مواد اولیه دارو و واکسن‌های دامی به حالت عادی برگشته است و کشورهای روسیه، چین و ترکیه در این زمینه با تولید‌کنندگان ایرانی همکاری می‌کنند.

وی درباره وضعیت آنفلوانزای پرندگان در امسال اعلام کرد: سال گذشته در همین زمان بیش از ۱۲ میلیون قطعه طیور مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد دفن شد اما امسال این عدد به ۷۰۰ هزار قطعه کاهش یافته است.

رفیعی پور افزود: با اقداماتی از جمله رصد و پایش، واکسیناسیون مرغ‌های تخمگذار و ایمنی سازی، ویروس آنفلونزای پرندگان را در کشور کنترل و مدیریت کرده‌ایم.

بنابراین گزارش در نمایشگاه مذکور با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برای نخستین بار از داروی بای متوزین که توسط بخش خصوصی تولید شده است رونمایی شد.

این دارو نوعی آنتی بیوتیک تزریقی برای مصرف دام در زمینه عفونت‌های دستگاه تنفسی است.

به گفته مجری نمایشگاه تخصصی بین‌المللی فارماکوپه دامپزشکی در این نمایشگاه ۵۰ شرکت داخلی و نمایندگان ۳۰ شرکت خارجی حضور دارند.

وی افزود: در این نمایشگاه شرکت هایی از کشورهای آلمان، امریکا، قرانسه، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و مالزی شرکت کرده‌اند.

منبع: وزارت جهاد کشاورزی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها