|
کدخبر: 42087

اختصاصی گسترش نیوز از دومین رویداد فرانچایز

اینجا استارت‌آپ‌ها مهمان ویژه هستند

دومین رویداد توسعه کسب و کار و فرانچایز تهران از دیروز آغاز شده است. رویدادی که به گفته مجری برگزاری آن قرار است به صورت ویژه به وضعیت استارت‌آپ‌ها نگاهی بیندازد.

مریم ثابت، مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس در گفت‌وگو با گسترش نیوز به جزئیات دومین نمایشگاه توسعه کسب‌وکار و فرانچایز که از ۱۲ تا ۱۵ دی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا است، اشاره کرد و گفت: طرح اجرای رویداد فرانچایز و توسعه کسب‌وکار تهران از روی نمایشگاه «بیزینس‌شو» لندن نوشته شد. این رویداد موفق دو بار در سال برگزار می‌شود و حوزه‌های کاری گوناگونی را دربرمی‌گیرد. مشاهده این موفقیت‌ها باعث شد از چند سال گذشته برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب‌وکار تهران را آغاز کنیم.

karsharifnama.jpg

وی در ادامه، از رویکردهای اختصاصی نمایشگاه بین‌المللی توسعه کسب‌وکار تهران و دستاوردهای نخستین دوره آن سخن به میان آورد و اظهار کرد: ما هر سال برای این رویداد، یک رویکرد ویژه درنظر می‌گیریم. سال گذشته در نخستین دوره برپایی آن، رویکرد ما در حوزه فرانچایز، خدمات مدیریتی و استارت‌آپ‌ها بود. هدف اصلی این بود که شبکه‌هایی از کسب‌وکار را به یکدیگر ارتباط داده و فرصت اشتغالزایی را فراهم کنیم، چراکه حوزه‌ای مانند فرانچایز در ایران مغفول مانده و در صورت استفاده درست می‌تواند به رونق کسب‌وکارها کمک کند. علاوه‌بر این توانستیم همزمان با ایام برپایی نمایشگاه، نخستین دوره همایش فرانچایز را با موفقیت برپا کنیم.

ثابت به بیان تفاوت‌های این رویداد با رویدادهای مشابه کسب‌وکار مانند «ایران‌جاب» پرداخت و گفت: سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از حامیان ما در روند برپایی نمایشگاه بود و پس از آن دست به برپایی رویدادی مشابه باعنوان ایران‌جاب زد. با این حال مهم‌ترین تفاوت «نمایشگاه بین‌المللی فرانچایز و توسعه کسب‌وکار تهران» با رویداد ایران‌جاب و سایر رویدادهای دانشگاهی آن است که ما به‌طور تخصصی به بحث کسب‌وکار می‌پردازیم اما سایر رویدادها، کار و کاریابی را محور قرار می‌دهند.

استارت‌آپ‌ها مهمان نمایشگاه می‌شوند

وی درباره جزئیات این رویداد گفت: با توجه به اهمیت بالای فرانچایز در رونق کسب‌وکار تصمیم گرفتیم نام فرانچایز را به ‌عنوان نمایشگاه اضافه کنیم. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده رویکردهای دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی فرانچایز و توسعه کسب‌وکار تهران شامل فرانچایز، استارت‌آپ‌ها، مدیریت مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی خواهد بود.

ثابت همچنین به فهرست برنامه‌های جانبی این دوره از نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه، رویداد (ایونت) محور بودن آن است که می‌توان از آن به‌عنوان نوآوری در صنعت نمایشگاهی ایران یاد کرد. سال گذشته ۲۰۰ رویداد شامل کلاس‌های آموزشی و ورک‌شاپ‌های گوناگون در حاشیه نمایشگاه برپا شد. امسال نیز به‌رسم دوره پیش ‌نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب‌وکار تهران در قالب رویدادمحور برپا می‌شود. همچنین همزمان با برپایی دومین «نمایشگاه بین‌المللی فرانچایز و توسعه کسب‌وکار تهران» در روز ۱۴ دی دومین همایش بین‌المللی فرانچایز برگزار خواهد شد. سال گذشته حدود ۴۴ شرکت داخلی و خارجی در نخستین دوره نمایشگاه کسب‌وکار تهران حضور یافتند. با توجه به شرایط موجود امسال حضور شرکت‌کنندگان خارجی در تمام نمایشگاه‌ها سخت شده است اما امیدواریم در بخش خارجی میزبان غرفه‌داران کشور ترکیه باشیم. سال گذشته نمایشگاه در سالن‌های ۱۰ و ۱۱ برپا شد اما امسال دومین دوره نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب‌وکار تهران در سالن ۴۱ و در ۲ طبقه برپا می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها