|
کدخبر: 41430

گزارش ویژه گسترش‌نیوز از ایران اکسپو ۲۰۱۸

تجار ۵۴ کشور به شهرآفتاب آمدند/ نمایشگاه‌ آثار منفی تحریم را خنثی می‌کند + تصاویر

هم‌اکنون افتتاحیه نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۱۸ در شهرآفتاب برپاست.

گسترش‌نیوز : مجید تکبیری، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران(ایران‌اکسپو۲۰۱۸) در آیین افتتاح این نمایشگاه در شهرآفتاب تهران گفت: امروز شاهدیم که ۵۹۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۵۴کشور دنیا با وجود شرایط تحریم به این نمایشگاه آمده و شرکت‌کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۲۵ هیات تجاری شامل ۳۶۶ بازرگان و تاجر از ۱۸ کشور دنیا در این رویداد ملی صادراتی حضور دارند.

آیا نمایشگاه‌های تهران به شهر آفتاب می‌روند؟

محمد رئوف قادری، مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال‌های گذشته متاسفانه تولیدکنندگان تمرکزی بر صادرات، برندینگ، بازاریابی مدرن و کاهش قیمت‌تماشده نداشتند. امروز خوشبختانه با حمایت دولت‌های یازدهم و دوازدهم دستاوردهای مناسبی در این زمینه انجام شده است. خوشبختانه در سال‌های گذشته روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه رشد کرده و این نشان از اهمیت این بازارها دارد.

وی با اشاره به استراتژی‌های شهرآفتاب در آینده توضیح داد: انتقال نمایشگاه‌ها از داخل شهر تهران به شهر آفتاب، تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی ایران و تقویت پایتخت اقتصادی ایران از جمله اهداف ما است.

iranexpo.jpg

iranexpo2.jpg

سرپرست استانداری تهران در ایران اکسپو ۲۰۱۸:

نمایشگاه‌ آثار منفی تحریم را خنثی می‌کند

شکرالله حسن بیگی، سرپرست استانداری تهران در آیین افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: وابستگی شدید اقتصاد ایران به نفت باعث شد دیگر ظرفیت‌های اقتصادی کشور به حاشیه رانده شود. امروز ظرفیتی برای شناسایی و استفاده بیشتر از مزیت‌های غیر نفتی به وجود آمده است.

وی افزود: نمایشگاه یعنی معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و این یکی از موثرترین راه‌ها برای حفظ اقتصاد کشور در زمان تحریم‌ها است. با برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر می‌توان تاثیر تحریم‌ها را کاهش داد.

iranexpo012.jpg

معاون وزیر ارتباطات در آیین افتتاح ایران اکسپو ۲۰۱۸ گفت: محصولات آی‌تی ایران آماده صادرات است.

نصرالله جهانگرد، معاون اقتصادی وزارت ارتباطات در آیین افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در شهر آفتاب گفت: تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار در ایران نرخ تمام شده رقابتی دارد و باید از این مزیت‌ها در صادرات استفاده شود.

وی افزود: برای صادرات باید استانداردهای جهانی را رعایت کرد که خوشبختانه امروز در حوزه آی‌تی به توانایی این شیوه تولید دست‌یافته‌ایم. ایران هاب منطقه است و دسترسی خشکی و دریایی مناسبی به کشورهای همسایه دارد. از این مزیت‌ها باید برای صادرات استفاده کرد.

iranexpo3.jpg

iranexpo4.jpg

iranexpo5.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها