|
کدخبر: 39718

نگاهی به تقویم نمایشگاه‌های این هفته

سفر ۷ روزه از شانگهای تا مونیخ + جزئیات

در تقویم رویدادهای نمایشگاهی این هفته، ۷ رویداد نمایشگاهی جذاب به چشم می‌خورد.

گسترش نیوز : این رویدادها از شرقی‌ترین نقطه آسیا تا خاورمیانه و غرب اروپا گسترده شده و تقریبا می‌توان گفت برای هر مخاطبی با هر سلیقه‌ای حرفی برای گفتن دارند.

namayeshgahh.jpg

مواد غذایی در شانگهای

نمایشگاه مواد غذایی شانگهای (FBIE) از ۲۵ آبان ماه به مدت ۳ روز در شهر شانگهای کشور چین برگزار می‌شود. این رویداد یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های منابع خوراکی و نوشیدنی در چین به شمار می‌آید و هر سال در حاشیه آن قراردادهای همکاری متعددی بسته می‌شود. به همین دلیل هم نمایشگاه مواد غذایی شانگهای (FBIE) در نگاه فعالان صنعت مواد غذایی و آشامیدنی به منزله فرصتی طلایی برای تحقق اهدافشان به شمار می‌آید.

همه ساله فعالان صنایع غذایی و آشامیدنی از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا، دانمارک، برزیل، استرالیا، آمریکا و نروژ برای حضور در این رویداد به چین می‌آیند و در حاشیه آن با ۳ هزار خریدار حرفه‌ای چینی و خارجی از نزدیک ملاقات می‌کنند.

مهم‌ترین محصولات ارائه شده در نمایشگاه مواد غذایی شانگهای (FBIE) عبارت است از : غذای سبک، غذای شیرین، شکلات، شیرینی‌، کیک و کلوچه، محصولات روزانه، محصولات لبنی و تخم مرغ، محصولات دریایی، گوشتی و کنسروی، محصولات منجمد و زودانجماد، بستنی، غذای کودکان، تغذیه و غذای سالم، میوه، سبزیجات، حبوبات و محصولات کشاورزی و فرعی، روغن خوراکی، روغن زیتون و محصولات روغنی، ادویه جات و مواد اولیه غذا، نوشیدنی‌ سبزیجات و میوه و نوشیدنی‌های وابسته به انگور، قهوه و چای و غیره.

نگاهی به جامعه آماری بازدیدکنندگان نمایشگاه صنایع غذایی شانگهای نشان می‌دهد نزدیک به ٥٠٠ سوپرمارکت‌های متوسط و بزرگ در شرق چین؛ حدود ٥٠٠ هتل چهار ستاره؛ نزدیک به ٣٨٠٠ رستوران سطح بالا و مارکت‌های چندگانه؛ فروشگاه‌های معاف از مالیات، کلاب‌های گران قیمت؛ نزدیک به ١٠٠٠ مؤسسه بازرگانی در شانگ های، شامل ٥٠٠ بنگاه اقتصادی جهانی که در چین دفتر مرکزی دارند، بنگاه‌های اقتصادی برون مرزی، تعاونی‌های بازرگانی، و مؤسسات بازرگانی بین‌المللی؛ حدود ٣٨٠٠٠ بنگاه اقتصادی خوراکی و نوشیدنی، خریداران، بازرگانان، کلی‌فروشان، صادرکنندگان و واردکنندگان غذا و تاجران اینترنتی از جمله مخاطبان اصلی این رویداد هستند.

از املاک تا عتیقه‌‌های مادرید

این هفته اسپانیا با دو رویداد در تقویم نمایشگاه‌های جهان خودنمایی می‌کند. نمایشگاه املاک و مستغلات مادرید (SIMA Otoño) یکی از رویدادهای پر طرفداری است که از ۲۵ تا ۲۷ آبان ماه در شهر مادرید از کشور اسپانیا برگزار می‌شود. این رویداد حدود ۲۰ سال سن دارد، اما تاکنون ۲۵ دوره از آن برپا شده و توانسته به یک جایگاه تجاری ایده آل برای تمام شرکت ها و فعالان حرفه ای این حوزه تبدیل شود. در کنار این رویداد، نشست‌ها و کارگاه‌‌های آموزشس متعددی نیز برپا می‌شود. آنچه باعث جذابیت بیشتر نمایشگاه املاک و مستغلات مادرید (SIMA Otoño) شده آن است که بازدید کنندگان می‌توانند ضمن حضور در این رویداد، مسکن مناسب خود را انتخاب کنند.

دومین رویدادی که اسپانیایی‌ها این هفته میزبانی آن را بر عهده دارند، نمایشگاه هنر و عتیقه‌جات مادرید است که با عنوان FERIARTE شناخته می‌شود. نمایشگاه هنر وعتیقه جات مادرید (FERIARTE) که امسال چهلمین دوره برپایی خود را جشن می‌گیرد، از ۲۶ آبان تا ۴ آذر ماه در شهر مادرید کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

در طول این ٤ دهه این رویداد به نقطه عطفی در هنر و عتیقه جات در اسپانیا تبدیل شده است. این نمایشگاه به طور همزمان با توسعه بخش هنرهای های آنتیک و همچنین رشد و ذوق و علاقه مردم سپری متحول شده و توسعه یافته است. در حال حاضر نمایشگاه هنر وعتیقه جات مادرید نقشی کلیدی را برای فعلالان حوزه عتیقه جات و مجموعه داران ایفا می‌کند و ابزاری مهم برای توسعه ، ترویج و مدیریت هنر های قدیمی در بازار منحصر به فرد اسپانیا است. در طول سال‌های برگزاری نمایشگاه هنر وعتیقه جات مادرید تاثیری غیر قابل چشم پوشی بر تحولات ، تغییرات و مدرن سازی این حوزه داشته است.

دو رویداد به نفع دوبی

شهر دوبی در امارات متحده عربی نیز مانند مادرید این هفته میزبان دو رویداد است.

نخستین رویداد نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی دوبی است که از ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه برپا می‌شود. این رویداد بیش از ۱۰ سال قدمت دارد و تنها نمایشگاه خاورمیانه و شمال آفریقا در حوزه محصولات آلی و طبیعی به شمار می‌آید. در طول سال‌های گذشته امارات متحده عربی ثابت کرده که بازاری بسیارگسترده دارد و می تواند بستری مناسب برای فروش و توسعه بازار باشد. این کشور در تولید محصولات ارگانیک پیشرو است و همه ساله محصولاتی متنوع به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

دومین رویداد این هفته دوبی، نمایشگاه پاییزه دوبی است که از ۲۹ آبان به مدت ۳ روز در مرکز تجارت جهانی دوبی آغاز به کار می‌کند. در این نمایشگاه فصلی که از ۳۳ سال پیش تا کنون همه ساله برگزار می‌شود، لوازمی مانند لوازم خانه و وسایل زندگی، لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم آشپزخانه، مد، زیبایی ، وسایل و تجهیزات ورزشی به نمایش گذاشته می‌شود و از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند.

محصولاتی که در نمایشگاه پاییزه دوبی عرضه می‌شود، عبارت است از: وسایل خانه ، وسایل آشپزخانه، شیشه، لوازم حمام، دکور اشپزخانه، دکوراسیون خانه، تابلو فرش، لوازم بهداشتی، لوازم آرایش، مراقبت از ناخن، محصولات مراقبت از پوست، لوازم مراقبت از زیبایی و چهره ، مدل لباس، جواهرات، روسری، کیف پول و کمربند، کیف دستی و کت چرم، کفش و عینک آفتابی.

مبلمان مسکو

نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی مسکو (Mebel) از ۲۸ آبان به مدت ۵ روز در شهر مسکو از کشور روسیه برگزار می‌شود. این نمایشگاه، بزرگترین رویداد سالیانه مبلمان و دکوراسیون و اصلی‌ترین نمایشگاه صنعتی در روسیه و اروپای شرقی است. هر ساله در پاییز، این نمایشگاه، برندهای برتر جهانی و تولیدکنندگان، طراحان و متخصصان طراحی داخلی ساختمان ها را در یک جا جمع می‌کند تا کلکسیون های جدید و بهترین وسایل مد مبلمان و دکوراسیون را به نمایش بگذارد. این نمایشگاه آخرین روندها و گرایش های بازار مبلمان و دکوراسیون را نشان می دهد و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان را با مشتری ها گرد هم می آورد. نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی مسکو (Mebel) یک تنوع عالی از محصولات مبلمان و دکوراسیون گلچین شده با قیمت مناسب برای اتاق خواب ها، اتاق های غذاخوری، اتاق های نشیمن، اتاق کودکان و آشپزخانه و همچنین تخت ها و صندلی های راحتی، لوازم خانگی، مواد مورد استفاده برای بهبود دکوراسیون ساختمان ها و انواع وسایل دکوری دیگر را داراست.

هوانوردی مونیخ

آخرین رویداد جذاب این هفته نمایشگاه صنایع هوانوردی و حمل هوایی مونیخ (AIRTEC) است که از ۲۹ آبان تا یکم آذرماه در شهر مونیخ از کشور آلمان برپا می‌شود. این رویداد بهترین نمایشگاه تجاری و فناوری صنعت هوافضا در جهان شناخته می‌شود و شامل سه بخش نمایشگاه تجاری، جلسات تجاری و كنگره بین المللی هوافضا است. در این رویداد به طور متوسط ٦٠٠ غرفه دار از ٣٠ كشور و حدود ٩٠٠ شركت كننده حضور می‌یابند. همچنین در حاشیه این نمایشگاه حدود ۱۵ هزار جلسه تجاری و ٢٣٠ سخنرانی انجام می‌شود.

ارسال نظر