|
کدخبر: 39371

کمک به تجاری سازی ایده ها و طرح های فناورانه با کمک بخش خصوصی

ربع رشیدی ۶ ساله شد

ششمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی با عنوان رینوتکس 2018 با حضور فناوران و صاحبان ایده از سراسر کشور و چند طرح خارجی از کشورهای سوئیس، ترکیه، چین، و جمهوری آذربایجان طی روزهای دهم تا چهاردهم آبان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.

گسترش نیوز: در این نمایشگاه بالغ بر 1600 طرح در بخش‌های ایده فناورانه، طرح تجاری‌سازی، و فروش در 16 زون شامل زون‌های نوآوری و فناوری کشاورزی و زیستی، نوآوری و فناوری انرژی و برق، نوآوری و فناوری صنایع نساجی و پوشاک، نوآوری و فناوری آب، نوآوری و فناوری مهندسی پزشکی، علوم شناختی و همگرا، نوآوری و فناوری‌های نانو، نوآوری و فناوری صنایع خودرو، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی، نوآوری و فناوری ارتباطات، الکترونیک و میکرو الکتریک، نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات، نوآوری و فناوری صنایع دارویی، بهداشتی، آرایشی و داروهای گیاهی، نوآوری و فناوری مواد پیشرفته، کامپوزیت و مصالح ساختمانی و راه‌سازی، نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز(صنایع فرهنگی و خلاق)، نوآوری و فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانش‌آموزی، شهر هوشمند، و تکنولوژی های آموزشی و مهارتی در معرض بازدید مقامات از جمله وزیر صنعت ، سرمایه‌گذاران، فناوران دیگر، و علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفتند.

تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب‌وکار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذاری (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه گذاری دانش‌بنیان و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه بود.

زون نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات همچون سالیان گذشته به عنوان یکی از فعالترین زونهای این نمایشگاه ، پذیرای طرح‌ها و ایده‌های این حوزه بویژه شرکتهای مطرح کشور در حوزه فناوری اطلاعات بود.

شركت فناوري اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آريان (فناپ) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور در حوزه ICTبرای شناسایی، ایجاد ارتباط، و حمایت از صاحبان ایده و استارت‌آپ‌های حاضر در این زون اقدام به پریایی غرفه در آن کرده بود.

امضاء تفاهم نامه توسعه کسب و کار IT و ICT در آذربایجان شرقی مابین استانداری و فناپ

تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و کسب و کار IT و ICT در آذربایجان شرقی

بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین معاونت اقتصادی استانداری و مدیر عامکل شرکت فناپ امضا شد، شرکت فناپ در توسعه زیرساخت‌ها و کسب و کار حوزه IT و ICT در استان فعالیت خواهد کرد.

علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی امضای این تفاهم‌نامه را شروعی خوب برای توسعه کسب و کار IT در استان دانست و گفت : بر اساس این تفاهم‌نامه با بکارگیری جوانان نخبه و متخصص بومی، سطح بالایی از اشتغال را در حوزه کسب و کار مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ثروت آفرینی در حوزه فناوری اطلاعات، IT و ICT می‌تواند سهم ارزش افزوده شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهد ، خاطر نشان کرد : شرکت‌های توانمند در سطح کشور باید در تقویت حوزه‌های ICT استان وارد شده و از ظرفیت‌های استان برای توسعه کسب و کار استفاده کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه در دوران تحریم ، سهم کالا در تولید ناخالص داخلی کم رنگ می‌شود ابراز داشت : باید از حوزه خدمات و توسعه آن برای ارتقای GDP کشور استفاده کنیم چرا که شرکت‌های توانمند داخلی به راحتی می‌توانند بسیاری از خدمات شرکت‌های خارجی را در کشور اراِئه دهند و تحریم‌ها را بی‌اثر کنند.

شهاب جوانمردی ، مدیر هولدینگ فناپ در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه و در حضور خبرنگاران با تاکید بر اینکه فناپ برای ارتقای اشتغال و کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال است ابراز داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه، تقویت زیرساخت فناوری، ایجاد ارزش افزوده فناوری، دیجیتال مارکتینگ، صنعت مالی و ارتقای زنجیره ایده تا تجاری سازی را در آذربایجان شرقی پیگیری می‌شود.

وی با بیان مفاد تفاهم نامه تصریح کرد : تعهد کردیم در آموزش و سرمایه گذاری ICT با نیروهای بومی برای توسعه پایدار استان کمک کنیم و تلاش داریم در این استان با تسهیل‌گری نهادهای دولتی ، ضریب نفوذ IT را افزایش دهیم .

جوانمردی توانمندی استان‌های مختلف از جمله آذربایجان شرقی در حوزه فناوری اطلاعات را بسیار مطلوب دانست و گفت : تبریز در طول تاریخ همواره مرکز صنعت و کسب و کار بوده و در تولید ناخالص داخلی یکی از برترین‌های کشور محسوب می شود و باید در حوزه IT نیز به اندازه سایربخش‌ها توسعه یابد .

گفتنی است نائب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی ، استاندار آذربایجان‌شرقی ، شهردار و اعضای شورای شهر تبریز و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات استانی با حضور در زون نوآوری و فناوری اطلاعات نمایشگاه رینوتکس از غرفه فناپ بازدید کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها