|
کدخبر: 38118

۱۰ رویدادی که قهوه‌خورها نباید از دست بدهند

مجله الکترونیکی «۱۰ تایم» در تازه‌ترین بررسی خود ۱۰ رویداد برتر قهوه و چای جهان را معرفی کرده است.

گسترش نیوز: چای و قهوه را می‌توان محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان دانست. فرقی ندارد در کدام نقطه از زمین به دنیا آمده‌اید و با چه فرهنگی بزرگ شده‌اید. چای و قهوه در همه فرهنگ و نژاد‌های جهان جزو محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها به شمار می‌آید. محبوبیت این دو نوشیدنی تا آنجایی پیش رفته که هر سال رویدادهای متعددی درباره قهوه و چای برگزار می‌شود. مجله «۱۰ تایم» در تازه‌ترین بررسی خود ۱۰ رویداد برتر قهوه و چای جهان را معرفی کرده است. با ما همراه باشید:

نمایشگاه نان و شیرینی چین نخستین رویداد برتر جهان در زمینه چای و قهوه نمایشگاه نان و شیرینی چین است. این رویداد بین المللی که همه ساله در مرکز جدید نمایشگاه بین‌المللی شانگهای (SNIEC) برگزار می‌شود، انواع نان و شیرینی و نوشیدنی‌ها را در بر می‌گیرد. به همین دلیل هم در نمایشگاه نان و شیرینی چین علاوه بر محصولات شیرینی‌‌سازی و نان، انواع قهوه‌های مارکدار نیز معرفی می‌شود. استقبال از این رویداد به اندازه‌ای بالاست که سالانه فعالان بازار و صنعت نان و شیرینی از ۳۰ کشور جهان برای معرفی خود به این نمایشگاه می‌آیند.

coffie-expo4.jpg

نمایشگاه غذای نیوانگلند نمایشگاه غذای نیوانگلند سالانه در شهر بوستون از کشور امریکا برگزار می‌شود. این رویداد که به عنوان دومین رویداد برتر چای و قهوه جهان شناخته می‌شود. به طور متوسط ۳۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور می‌یابند و بیش از ۱۵ هزار نفر هم در طول ۳ روز برپایی از آن بازدید می‌کنند.

نمایشگاه غذا چین (IFE) رتبه سوم رویدادهای بین المللی برتر جهان در حوزه چای و قهوه باز هم به چین می‌رسد. نمایشگاه بین المللی غذای چین (IFE) سالانه در گوانجو برگزار می‌شود. این رویداد که با تمام استانداردهای بین المللی نمایشگاه‌های غذا برگزار می‌شود، بیش از هر چیز بر نوآوری در تهیه غذای سالم تمرکز دارد. یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه غذا چین (IFE) نمایش انواع چای و قهوه است. گستره این رویداد به اندازه‌ای وسیع است که بیش از ۲ هزار شرکت و ۱۵۰ هزار بازدید کننده در آن حضور می‌يابند.

نمایشگاه هتلکس شانگهای نمایشگاه هتلکس Hotelex نیز در چین برپا می‌شود. نمایشگاه هتلکس چین هرچند در مقام چهارمین رویداد برتر چای و قهوه جهان جای دارد، اما انواع بستنی، نوشیدنی و نان و شیرینی را هم پوشش می‌دهد. در این رویداد حدود ۵ هزار خریدار از ۳۰ کشور جهان حضور می‌یابند. به طور متوسط ۲۵۰۰ شرکت و حدود ۱۵۰ بازدید کننده در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

coffie-expo2.jpg

نمایشگاه قهوه سئول این رویداد نیز به صورت سالانه و در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود. سئول ۵ سال است که تجربه برپایی نمایشگاه قهوه را دارد اما در همین مدت کوتاه توانسته خود نشان دهد و حالا در فهرست رویدادهای برتر چای و قهوه جهان در مقام پنجم جای گرفته است. هر سال ۶۰۰ شرکت برای حضور در این رویداد خود را به سئول می‌رسانند و در طول دوره برپایی آن نیز ۱۶۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید می‌کنند.

نمایشگاه بین المللی چای شانگهای چینی‌ها ششمین رتبه از جدول برترین رویدادهای چای و قهوه را هم به خود اختصاص داده‌اند. در این نمایشگاه شرکت‌های صنعتی فعال در حوزه چای از سراسر جهان حضور می‌يابند و انواع چای سفید، سبز، قرمز و سیاه و همچنین انواع دم‌نوش‌ها به نمایش در می‌آید. در این رویداد بزرگ ۸۰۰ شرکت حضور می‌یابند و ۱۰۰ هزار نفر نیز از آن بازدید می‌کنند.

نمایشگاه چای و قهوه دوبی این رویداد که در شهر دوبی از کشور امارات متحده عربی برپا می‌شود هفتمین رویداد برتر جهان در حوزه چای و قهوه شناخته شده است. قهوه و چای دبی تنها نمایشگاه بین المللی شناخته شده چای و قهوه در خاورمیانه است.

نمایشگاه چای و قهوه شانگهای چشم بادامی‌های چین علاوه بر رویداد اختصاصی چای، یک رویداد مخصوص چای و قهوه هم دارند که هشتمین رویداد برتر جهان در این حوزه است. این رویداد سه روزه تمرکز اصلی خود را بر صنعت چای و قهوه قرار داده و بهترین رویداد چای جهان شناخته می‌شود. به طور متوسط در این رویداد ۵۰۰ شرکت کننده حضور دارند و ۲۰ تا ۵۰ هزار بازدید کننده از آن بازدید به عمل می‌آورند.

coffie-expo3.jpg

نمایشگاه قهوه لندن اروپایی‌ها هم بالاخره در این فهرست خودی نشان داده‌اند. براساس گزارش «۱۰ تایم» نمایشگاه قهوه لندن نهمین رویداد برتر این حوزه است. این رویداد که تاکنون ۷ دوره برپا شده، جزو یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌های قهوه جهان شناخته می‌شود. نمایشگاه قهوه لندن در نخستین دوره برپایی خود توانست توجه ۷ هزار بازدید کننده از ۱۰۰ کشور جهان را به سوی خود جلب کند. پیش‌بینی می‌شود در دوره بعدی این رویداد ۱۲۰ شرکت کننده و ۱۲ هزار بازدید کننده حضور یابند.

نمایشگاه چای و قهوه جهان (WTCE) در پایان این فهرست می‌توان نام هند را مشاهده کرد. هند همه ساله در شهر بمبئی میزبان نمایشگاه چای و قهوه جهان می‌شود. در واقع این رویداد تنها نمایشگاه تجاری بین المللی هند محسوب می شود که بر بخش چای و قهوه متمرکز شده است. در بین سایر نمایشگاه های مواد غذایی، این رویداد در ایجاد جایگاه خاص بر صنعت چای و قهوه، بسیار موفق بوده است و دروازه‌ای برای ورود به بازار هند به شمار می آید.

ارسال نظر