|
کدخبر: 38066

نگاهی به رویدادهای قایق جهان

تجارت روی آب

نمایشگاه قایق بارسلون هر سال از ۱۸ تا ۲۲مهر در شهر بارسلون کشور اسپانیا برپا می‌شود.

گسترش نیوز: نمایشگاه قایق از جمله این رویدادهاست و هر سال افراد بسیاری را به‌سوی خود جلب می‌کند. علاوه بر شهر بارسلون، شهرهای باکو، دوسلدورف، لندن، استانبول و سیدنی ازجمله شهرهایی هستند که با رویداد قایق توانسته‌اند توجه گردشگران و علاقه‌مندان تفریح‌های دریایی را به خود جلب کنند.

ghayegh_lexoz1.jpg

نمایشگاه بارسلون اسپانیایی‌ها در صنعت دریانوردی و قایقرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و به همین دلیل هم هر سال در نمایشگاه قایق بارسلون(Salonnautico) انواع قایق‌ها، جت‌اسکی‌ها، تجهیزات ورزش‌های آبی و ابزارهای گردشگری دریایی را به نمایش می‌گذارند.

این رویداد که یکی از ۳نمایشگاه برجسته قایق در اروپا شناخته می‌شود که هم از نظر کیفیت و هم حضور اشخاص مهم جهان مورد توجه قرار گرفته است. در این رویداد ۵روزه بیش از ۳۰۰غرفه‌دار اسپانیایی و خارجی، حدود ۷۰۰قایق و بیش از ۱۳۰۰ملوانان شرکت دارند. امسال نیز مانند سال گذشته نمایشگاه قایق بارسلون در تفرجگاه ساحلی بارسلونا بندر«وِل» برگزار شد. مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد این رویداد آن است که بازدیدکنندگان فرصت بیشتری برای امتحان کردن و راندن قایق‌ها دارند.

نمایشگاه قایق باکو نمایشگاه قایق باکو که با نام«CIBS» شناخته می‌شود، سالانه در نیمه‌های فصل بهار در منطقه کاسپین از کشور جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود. در این رویداد انواع قایق و قایق بادبانی، تجهیزات دریانوری، حمل‌ونقل آبی، ساخت‌وسازهای دریایی، ورزش‌های آبی، باشگاه‌های قایقرانی و دیگر بخش‌های مربوط به صنعت دریانوردی به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه قایق دوسلدورف شهر دوسلدورف آلمان هر سال در نیمه‌های زمستان میزبان نمایشگاه قایق دوسلدورف(Boot Dusseldorf) می‌شود. این رویداد امسال از ۲۹دی تا ۷بهمن برپا خواهد شد و فرصت نمایش آخرین تحولات در قایق‌های بادبانی و صنعت ورزش‌های آبی را برای دست‌اندرکاران صنعت دریانوردی فراهم می‌کند.

اهمیت رویداد قایق دوسلدورف وقتی بیشتر می‌شود که پای صنعت قایقرانی آلمان به میان می‌آید. درحال‌حاضر نمایشگاه قایق دوسلدورف به‌عنوان بازار مرکزی اروپا برای قایق‌ها و محصولات ورزش‌های آبی، موثرترین بستر برای بهترین‌های بین‌المللی در این صنعت ویژه شناخته می‌شود. نخستین نمایشگاه قایق ۲۷نوامبر ۱۹۶۹میلادی(۱۳۴۸خورشیدی) برگزار شد.

نمایش قایق‌های لندن

ghayegh.jpg

لندن‌نشینان هر سال به مدت ۱۰روز میزبان یک رویداد لوکس می‌شوند. نمایشگاه قایق‌های تفریحی لوکس لندن طرفداران ویژه خود را دارد. هر سال هزاران خواننده، بازیگر، فوتبالیست و تاجر از سراسر جهان به این رویداد می‌آیند تا بتوانند قایق تفریحی جدید خود را از لابه‌لای قایق‌های به نمایش گذاشته شده، انتخاب کنند.

رویداد قایق اوراسیا ترکیه نیز یکی دیگر از کشورهایی است که هر سال میزبان نمایشگاه بین‌المللی قایق، تجهیزات و لوازم‌جانبی می‌شود. استانبول به کمک این رویداد نظر گردشگران زیادی را به‌سوی خود جلب می‌کند. هدف اصلی نمایشگاه بین‌المللی قایق، تجهیزات و لوازم‌جانبی اوراسیا که در استانبول برگزار می‌شود آن است که شهروندان و گردشگران با موقعیت آبی ترکیه آشنا شوند و با استفاده از کشتی و قایق به گسترش اقتصاد ترکیه کمک کنند. نتیجه این تلاش مشترک این است که ترکیه بهترین وضعیت بین‌المللی در آب‌های جهانی را دارد. این کشور صاحب طولانی‌ترین خط ساحلی دریای مدیترانه است و همین موضوع به رونق ورزش‌های آبی این کشور کمک می‌کند.

رویداد قایق امریکا کشور امریکا در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شهر«آناپولیس» (ایالت مریلند) تنها به‌دلیل آکادمی معتبر نظامی-دریایی شهرت ندارد، این شهر کوچک به‌دلیل قایق‌های تفریحی سفیدش نیز معروف است. همه ساله در ماه اکتبر، این شهر به پایتخت عاشقان قایق‌های تفریحی تبدیل شده و پشت سر هم نمایشگاه قایق‌های تفریحی، بادبانی و موتوری در آن برگزار می‌شود.

نمایشگاه قایق دوبی امارات‌متحده‌عربی یکی دیگر از کشورهایی است که با استفاده از مرزهای آبی خود در صنعت دریانوردی پیشرفت زیادی کرده است. رشد این کشور در صنایع دریایی باعث شده تا هر سال دوبی میزبان نمایشگاه قایق‌های لوکس دوبی شود. در این نمایشگاه محصولاتی ازجمله قایق‌های تفریحی لوکس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر نمایشگاه بین‌المللی قایق‌های لوکس در دوبی تبدیل به رویدادی بسیار مهم شده است، نه فقط برای صنعت قایق‌سازی، بلکه به شاخص مهمی برای توسعه اقتصادی.

رویداد قایق سیدنی رویداد قایق سیدنی در واقع محفلی برای نابغه‌ها به‌شمار می‌آید. در واقع جدیدترین، کارآمدترین و البته گران‌ترین ایده‌های صنعت دریایی در این نمایشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. آنچه بیش از همه باعث شد نام این رویداد بر سر زبان‌ها بیفتد، معرفی تازه‌های دنیای قایق بود. اواخر سال۲۰۱۳میلادی (۱۳۹۲خورشیدی) بود که در این نمایشگاه یک کیف معرفی شد که در ۶۰ ثانیه قابلیت تبدیل شدن به یک قایق مدرن را دارا بود. این قایق با نام«Quickboat» می‌تواند ۴فرد بزرگسال را در خود جای داده و با قدرت ۸/۹اسب‌بخار حرکت کند. کل قایق درون دو بسته قرار گرفته که اندازه یکی از آنها کمتر از ۴متر و وزن آن ۳۶کیلوگرم است. بسته دوم ۱۸کیلوگرم وزن داشته و اندازه آن ۵/۱ متر است که حمل قایق را با خودرو آسان‌تر می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها